گروه خبر:نماينده اروميه در مجلس شوراي اسلامي گفت:سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور دچار سوء مديريت شده و کاملا بي برنامه است و براي دسترسي عادلانه و باکيفيت دانش آموزان به فضاهاي آموزشي عملکرد موفقي نداشته است لذا انجام تحقيق و تفحص از اين سازمان براي بهبود عملکرد آن ضروري است.
گروه خبر:نماينده اروميه در مجلس شوراي اسلامي گفت:سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور دچار سوء مديريت شده و کاملا بي برنامه است و براي دسترسي عادلانه و باکيفيت دانش آموزان به فضاهاي آموزشي عملکرد موفقي نداشته است لذا انجام تحقيق و تفحص از اين سازمان براي بهبود عملکرد آن ضروري است.
به گزارش آراز آذربايجان، شهين جهانگيري نماينده اروميه در مجلس شوراي اسلامي اظهار کرد: سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس کشور با هدف ،احداث ،توسعه ترميم و نوسازي ساختمان مدارس تهيه لوازم و تجهيزات مورد نياز آنها و نيز تعيين معيارها و استانداردهاي مطلوب فضاهاي آموزشي و پرورشي در سطح کشور تأسيس شده است ولي متأسفانه اين سازمان در دستيابي به اهداف ذکر شده موفق نبوده است.
او ادامه داد: اين سازمان نيم قرن سابقه دارد اما هنوز در سطح کشور مدارس سنگي و کانکسي متعددي وجود دارند فضاهاي آموزشي به صورت کاملا سليقه اي در سطح کشور رشد و توسعه پيدا کرده و شکاف بسيار زيادي بين شهرستانهاي محروم و شهرستانهاي برخوردار ايجاد شده است و اعتبارات آن سازمان براي نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس به صورت عادلانه توزيع نشده است. جهانگيري افزود: اين سازمان دچار سوء مديريت شده و کاملا بي برنامه است. بسياري از کلاسهاي درس در سطح کشور تنها اسم کلاس درس را يدک مي کشند و بيشتر شبيه به اتاق محبوس شده اي مي مانند که در آن دانش آموزان بايد به دليل تراکم زياد زمان زيادي را دست به سينه بنشينند. نماينده اروميه اضافه کرد: در بسياري از مناطق کشور به دليل عملکرد سوء اين سازمان و فقدان ،مدارس فرزندان معصوم اين سرزمين به ويژه دختران مجبور به ترک تحصيل ميشوند و آن سازمان پاسخگو نيست وضعيت مدارس و تجهيزات و امکانات آنها حتي در حاشيه شهرها فاجعه است. براي اتمام پروژههاي نيمه تمام مدرسه سازي برنامه اي وجود ندارد .
او بيان کرد: سازمان ، براي دسترسي عادلانه و باکيفيت دانش آموزان به فضاهاي آموزشي عملکرد موفقي نداشته است لذا انجام تحقيق و تفحص از اين سازمان براي بهبود عملکرد آن ضروري است.
جهانگيري گفت: سازمان نوسازي، توسعه و تجهيز مدارس بايد توضيح دهد که توزيع منابع، امکانات و تجهيزات آن سازمان بر چه مبنايي صورت مي پذيرد و چرا سرانه فضاي آموزشي در سطح کشور همسان نيست؟
او در پايان گفت: بارها سعي کردم مديران آن سازمان را نسبت به وضعيت بسيار نامناسب مدارس در سطح شهرستان اروميه آگاه کنم و بارها از آنها خواستم به اين وضعيت نامناسب رسيدگي کنند.
گفتني است؛ پيشتر نيز نماينده پيرانشهر و سردشت در مجلس با انشار تصاويري از وضعيت اسف بار مدارس کانکسي در حوزه انتخابيه خود گفته بود: کانکس هيچ وقت مدرسه نيست، نمي دانم کانکس مجهز چيست که مسئولان وزارت آموزش و پرورش اين همه بر آن تاکيد مي کنند. کانکس، کانکس است و مجهز و غير مجهز هم ندارد.