آغاز جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا در خوی

آغاز جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا در خوی

آرازآذربایجان:۳۵۰ گروه موسیقی سنتی و اصیل ایرانی در هفتمین جشنواره ملی موسیقی شمس و مولانا در خوی هنرنمایی می کنند.
سجاد چهره آرا، رئیس شورای اسلامی شهر خوی، در مراسم افتتاحیه هفتمین جشنواره موسیقی شمس و مولانا، با استقبال از هنرمندان و میهمانان، بر اهمیت حفظ و گسترش فرهنگ و عرفان در این شهر تاکید کرد.
هفتمین جشنواره موسیقی شمس و مولانا، که به همت شورای اسلامی شهر و شهرداری خوی برگزار می‌شود، در قالب رویداد هفت روز فرهنگی خوی، به مدت یک هفته میزبان هنرمندان برجسته‌ای از سراسر کشور خواهد بود.
بیش از ۳۵۰ گروه موسیقی سنتی و اصیل ایرانی برای شرکت در این جشنواره اعلام آمادگی کرده‌اند که از این میان ۶ گروه برتر از امروز به اجرای برنامه خواهند پرداخت.
همچنین، ۴۰ اثر خوشنویسی و ۷ اثر شعر برگزیده از میان بیش از ۶۰۰ اثر ارسالی به نمایش گذاشته شده است.
چهره آرا در سخنرانی خود، خوی را شهری با قدمتی طولانی در زمینه فرهنگ و عرفان دانست و بر لزوم توجه بیشتر به شخصیت‌های برجسته‌ای همچون شمس تبریزی و پوریای ولی تاکید کرد.
وی همچنین از تلاش‌های مجموعه مدیریت شهری برای توسعه این شهر و تبدیل آن به قطبی فرهنگی در منطقه خبر داد.
در مدت زمان هفت روز فرهنگی خوی، همایش بین‌المللی شمس و مولانا نیز با حضور سخنرانانی از کشور‌های مختلف برگزار خواهد شد.
هدف از برگزاری این رویداد، بررسی ابعاد مختلف زندگی و آثار شمس تبریزی و مولانا و همچنین معرفی فرهنگ و تمدن ایران به جهانیان است.
شایان ذکر است، جشنواره موسیقی شمس و مولانا با استقبال گسترده مردم و هنرمندان روبرو شده است و انتظار می‌رود این رویداد فرهنگی در ارتقای جایگاه خوی به عنوان مهد فرهنگ و عرفان در منطقه نقش بسزایی ایفا کند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۸ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۹ ق.ظ

دیدگاه


+ 4 = شش