فرمانده انتظامي آذربايجان‌غربي خبر داد

دستگیری بیش از ۷ هزار نفر معتاد و توزیع‌کننده در سطح استان

دستگیری بیش از ۷ هزار نفر  معتاد و توزیع‌کننده   در سطح استان

گروه خبر: فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی گفت: در چهار ماهه نخست سال جاری یک هزار و ۴۰۰ کیلوگرم مواد مخدر و ۲ تن مواد مرتبط با مواد مخدر کشف و بیش از ۷ هزار نفر معتاد و توزیع‌کننده دستگیر شده‌اند، این آمار نشان‌دهنده موفقیت نیروهای انتظامی در مبارزه با جرایم مرتبط با مواد مخدر است.
به گزارش آراز آذربایجان، سردار رحیم جهانبخش در نشست خبری که به مناسبت گرامیداشت روز خبرنگار برگزار شد، اظهار کرد: این استان با وجود شرایط مرزی و اقتصادی، در رتبه ۳۴ و آخر کشوری از نظر نرخ وقوع سرقت قرار دارد که این نشان از تلاش‌های مستمر نیروهای انتظامی در جهت حفظ امنیت منطقه دارد.
وی با اشاره به اهمیت احساس امنیت روانی در جامعه افزود: به‌رغم وضعیت امنیتی خوب و مطلوب، باید بر روی تقویت احساس امنیت روانی مردم کار شود، حتی اگر یک مورد شرارت هم در جامعه رخ دهد، تاثیر منفی بر احساس امنیت مردم خواهد داشت.
فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی تاکید کرد: از ۶۷ مورد شرارت سال گذشته به ۹ مورد کاهش یافته که به معنای کاهش ۸۷ درصدی است، هرچند این کاهش چشمگیر است، اما نباید حتی یک مورد هم در جامعه وجود داشته باشد.
وی همچنین از کاهش ۶۸ درصدی سرقت خبر داد و بیان کرد: در این مدت حدود ۳ هزار و ۵۰۰ نفر سارق دستگیر شده‌اند.جهانبخش تصریح کرد: وقوع جرایم رایانه‌ای در استان با افزایش ۲۱ درصدی مواجه شده که عدم آگاهی مردم و طمع‌ورزی از عوامل اصلی افزایش این نوع جرایم است.
وی از دغدغه‌ها را شیوه کلاهبرداری برخی از ماشین‌های میوه‌فروشی دست‌فروشان، شیوه قیمت‌گذاری و ترازوها عنوان کرد و تاکید کرد: متاسفانه این موضوع به یک معضل اجتماعی تبدیل شده که نیازمند برخورد جدی‌تر مدیران مربوطه برای ساماندهی است.
فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی از اجرای طرح انضباط بخشی اجتماعی برای برخورد با هنجارشکنان خبر داد و بیان کرد: پلیس به هیچ وجه مخالف دست‌فروشی‌ها نیست ولی کنترل ترازوی فروشندگان، دست‌فروشان و میوه‌فروشان با مشارکت سایر ادارات در دستور کار قرار می‌گیرد.
وی با بیان اینکه، مرز تمرچین یکی از نقاط امن و راحت برای تردد زوار اربعین است، خاطرنشان کرد: اقدامات زیرساختی خوبی در مسیر تمرچین انجام شده است که می‌تواند مسیر تردد آسان‌تری را برای زائرین فراهم کند.جهانبخش همچنین از افزایش ۲۱ درصدی وقوع جرایم رایانه‌ای خبر داد و گفت: متاسفانه به دلیل عدم آگاهی مردم و گاهی طمع ورزی، برداشت‌های اینترنتی بیشترین فراوانی پرونده‌ها را به خود اختصاص داده است که این نشان می‌دهد که نیاز به افزایش آگاهی عمومی و آموزش‌های لازم در این زمینه وجود دارد.وی از فوت ۲۰۶ نفر در تصادفات رانندگی طی چهار ماه گذشته خبر داد و گفت: متاسفانه وضعیت فرهنگی ترافیکی خوبی در استان نداریم که باید مورد توجه خود مردم و مسئولان قرار گیرد این آمار نگرانی‌های جدی را در خصوص فرهنگ رانندگی و نیاز به اصلاحات فوری در این زمینه ایجاد می‌کند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۱۴ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۸:۵۷ ق.ظ

دیدگاه


× 9 = شصت سه