مدیرکل دامپزشکی استان اعلام کرد

مایه‌کوبی ۴ میلیون و ۳۱۵هزار دام علیه بیماری تب برفکی در آذربایجان‌غربی

مایه‌کوبی ۴ میلیون و ۳۱۵هزار دام علیه بیماری تب برفکی در آذربایجان‌غربی

آرازآذربایجان،مدیرکل دامپزشکی آذربایجان‌غربی گفت: ۴ میلیون و ۳۱۵ هزار دام سبک و سنگین علیه تب برفکی مایه‌کوبی می‌شوند.
خلیل زاده از آغاز طرح مایه‌کوبی رایگان جمعیت دام سبک و سنگین علیه بیماری تب برفکی تا شهریور ماه سال جاری همزمان با سراسر کشور در سطح استان خبر داد.
وی گفت: این عملیات در جمعیت ۳۱۵ هزار راسی دام سنگین و ۴ میلیون راسی در دام سبک در واحدهای اپیدمیولوژیک با همکاری بالغ بر ۱۰۰ مرکز مایه‌کوبی بخش خصوصی با نظارت بخش دولتی واکسینه و ایمن سازی می‌گردند.
خلیل زاده با اشاره به اینکه واکسیناسیون در دام‌های حساس علیه این بیماری می‌تواند با افزایش سطح ایمنی همراه باشد، تصریح کرد: دامداران در کنترل و پیشگیری از شیوع نیز بیماری‌های واگیردار نقش مهمی برعهده دارند و می‌توانند با رعایت موارد بهداشتی، عدم تردد در میادین دام سنتی، واکسیناسیون به موقع و ضد عفونی دامداری‌های خود در کنار ادارات دامپزشکی از شیوع این بیماری‌ها جلوگیری کنند.
وی از دامداران خواست برای حفظ سلامت دام‌های خود و جلوگیری از شیوع این بیماری‌، همکاری و تعامل لازم را با اکیپ‌های دامپزشکی برای انجام عملیات مایه‌کوبی و سایر خدمات دامپزشکی داشته باشند و همچنین جهت اطمینان از پوشش حداکثری این واکسیناسیون از خرید و فروش و جابجایی دامها در مدت زمان اجرای عملیات مایه کوبی خودداری کنند همچنین رعایت اصول بهداشتی در دامداری خود حوضچه‌های ضدعفونی را در محل ورودی دامداری را فعال کنند.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۰۹ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۱۱ ق.ظ

دیدگاه


پنج − = 1