معاون هماهنگي امور اقتصادي استاندار :

صدور کالاهای اساسی از مرزهای آذربایجان‌غربی ممنوع شد

صدور کالاهای اساسی از مرزهای آذربایجان‌غربی ممنوع شد

گروه خبر: معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان‌غربی گفت:صدور کالاهای اساسی از مرزهای استان ممنوع بوده و کسی حق این کار را ندارد و با افراد خاطی برخورد می_شود.
استانداری برگزار شد با تاکید بر اینکه باید نیازهای اساسی مردم در بحث کالایی تامین شود اظهار کرد: علاوه بر آن برای مبارزه با موضوع احتکار نیز باید مبارزه و برخورد جدی با عاملان داشته و مردم باید در صورت مشاهده تخلف در موضوع احتکار، آن را با مراجع مربوطه در میان گذارند.وی با تاکید بر اینکه با عاملان قاچاق گوشت قرمز در مرزها نیز به شدت برخورد می‌شود تصریح کرد: متاسفانه برخی به دلیل نوسات ارزی، اقدام به قاچاق گوشت به خارج از مرزها کرده که با آن مقابله جدی می‌شود.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی به لزوم کنترل قیمت‌ها در استان اشاره کرد و گفت: فروشندگان باید براساس قیمت تمام شده و سود عادلانه محصولات خود، به ویژه تولیدات داخلی را به فروش رسانند.وی بیان کرد: علاوه بر آن، صدور کالاهای اساسی از مرز نیز ممنوع بوده و کسی حق این کار را ندارد و با افراد خاطی برخورد خواهد شد.
حسینی با تاکید بر اینکه عرضه کنندگان گوشت باید آن را به دست مصرف کننده برسانند افزود: در این راستا نباید ضعف نظارت و ضعف توزیع وجود داشته باشد و عرضه کنندگان گوشت نیز باید بتوانند گزارش توزیع را به بازرسان ارائه دهند.
همچنین رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۸۹ هزار مورد بازرسی از واحدهای مختلف صنفی استان انجام شد گفت: در این رابطه سه هزار و ۹۳۷ فقره پرونده تخلفاتی با چهار هزار و ۱۲ عنوان تخلف و با ارزش ریالی ۱۶۴ میلیارد تومان به ثبت رسید.
جعفرصادق اسکندری در این جلسه با اشاره به اینکه در راستای تنظیم بازار همگام با سیاست‌های دولت، در هفته جاری و هفته گذشته اقداماتی در سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی انجام شد افزود: در این زمینه طرح ویژه نظارتی بازگشایی مدارس با توجه به نزدیکی این ایام انجام شد.
وی افزود: این نظارت‌ در شبکه اقلام توزیع به ویژه لوازم التحریر، پوشاک و کیف و کفش در بخش کالایی و خدماتی انجام شد و در این رابطه امسال با همت واحدهای تولیدی و اداره کل آموزش و پرورش استان، ۱۰۰ تا ۱۲۰ هزار دست لباس مدارس تهیه و ۱۰ درصد آن نیز به صورت رایگان به دانش آموزان تحویل شد. گفت: خوشبختانه با وجود نوسانات قیمت پارچه، اما امسال پوشاک مدارس با نرخ سال گذشته در اختیار دانش آموزان آذربایجان‌غربی قرار گرفت.
وی تصریح کرد: در سال ۹۷ و در طرح نظارتی سعی شده که از اقلام پرمصرف استان بازرسی مستمر و مقیم وجود داشته باشد.اسکندری به برگزاری نمایشگاه عرضه مستقیم کالا در ارومیه و در ۹ شهرستان، از ۲۰ تا ۲۵ شهریور ماه اشاره کرد و گفت: ۷۵۰ غرفه عرضه غیرمستقیم کالاهای پرمصرف در این ایام دایر شد و با تخفیف ۱۰ تا ۱۵ درصدی، کالای پرمصرف و به ویژه لوازم مدارس را به فروش رساندند.وی در ادامه با اشاره به اینکه از ابتدای امسال ۸۹ هزار مورد بازرسی از واحدهای مختلف استان انجام شد اظهار کرد: در این رابطه نیز سه هزار و ۹۳۷ فقره پرونده تخلفاتی با چهار هزار و ۱۲ عنوان تخلف و با ارزش ریالی ۱۶۴ میلیارد تومان به ثبت رسید و برای صدور حکم به اداره تعزیرات حکومتی ارسال شد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از فارس ، رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان‌غربی تصریح کرد: عمده تخلفات واحدهای صنفی استان شامل عدم درج قیمت، گران فروشی، کم فروشی و احتکار بوده است.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۷ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۹:۵۶ ق.ظ

دیدگاه


پنج − 2 =