نماينده مردم خوي در مجلس:

دولت در حوزه مبارزه با قاچاق جدیت ندارد

دولت در حوزه مبارزه با قاچاق جدیت ندارد

گروه خبر: عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس گفت : دولت باید با جدیت در حوزه قاچاق با جدیت ورود کرده و با قاچاق مبارزه جدی داشته باشد.
به گزارش آرازآذربایجان ، سید تقی کبیری ، با اشاره به قاچاق بنزین و گازوییل به خارج از کشور گفت: با توجه به قیمت سوخت در آن سوی مرزها به ویژه کشورهای همسایه همانند ترکیه قاچاق این فرآورده نفتی رایج است.
عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، افزود: اصل موضوع قاچاق پدیده مذمومی است و دولت باید با جدیت در این حوزه ورود کرده و با قاچاق مبارزه جدی داشته باشد.
وی با بیان اینکه پس از خروج آمریکا از برجام و اعمال تحریم ها باید برنامه هایی متناسب با شرایط فعلی برای جلوگیری از قاچاق بنزین و گازوییل تهیه شود، ادامه داد: در عین اینکه با موضوع قاچاق بنزین و گازوییل مبارزه می شود باید به این موضوع دقت شود که در مرزهای بین ایران و ترکیه به ویژه در مرز رازی خوی کسانی که می خواهند با خودرو بنزین را از کشور خارج کنند بیش از حد مجاز برای آنها جریمه صادر می شود و اگر خود اظهاری نشود در قالب قاچاق محسوب می شود.
نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: اگر یک راننده ترکیه ای بخواهد این بنزین را از کشور خارج کند جریمه آن با راننده ایرانی یکسان است، لذا این سوال ایجاد می شود که چرا باید جریمه ای که برای یک شهرروند ترکیه ای در خروج از بنزین و گازوییل صادر می شود به میزان جریمه ای باشد که برای یک ایرانی در نظر گرفته می شود.
وی با بیان اینکه نظارت ها در در ماشین و خودروی ترکیه ای کمتر است، افزود: شناخت باکی که در خودروی ترکیه ای برای خروج بنزین جایابی می شود سخت تر است، بنابراین طبیعتا خروج بنزین و گازوییل توسط خودروی ترکیه ای راحت تر و به صرفه تر از خودروی ایران است.
عضو هیئت رییسه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: جریمه خروج فرآورده های نفتی همانند گازوییل و بنزین با خودروی ترکیه ای باید بیشتر از خودروی ایرانی باشد./

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۲۸ ق.ظ

دیدگاه


− یک = 8