امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت جامعه است

امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت جامعه است

آرازآذربایجان- نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه با تاکید بر لزوم نهادینه سازی اخلاق والای اسلامی در کشور گفت: اجیای امر به معروف و نهی از منکر ضامن سلامت جامعه است.
حجت الاسلام والمسلمین سیدمهدی قریشی در همایش توانمند سازی اعضای شوراهای امر به معروف و نهی از منکر اقشار ۲۲ گانه سپاه شهدای آذربایجان غربی افزود: امر به معروف و نهی از منکر از مراتب بالای فرایض الهی است که اجرای این فریضه با رعایت شرایط آن یک تکلیف شرعی و عمومی برای حفظ سلامت جامعه به شمار می رود.
وی ادامه داد: ابا عبدالله الحسین (ع) به خاطر امر به معروف و نهی از منکر قیام کرد و هدفش ایجاد اصلاح در امت اسلام بود که تداوم این راه بر همه واجب است.
وی اضافه کرد: مسوولان حوزه امر به معروف و نهی از منکر در اولویت قرار دارند و بعد از آنها نیز یک وظیفه همگانی برای اقشار مختلف مردم است.
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی بیان کرد: امر به معروف و نهی از منکر از تاکیدات خداوند متعال است و اجرا کنندگان آن مورد لطف و رحمت خداوند متعال قرار می گیرند.
حجت الاسلام والمسلمین قریشی افزود: ظرفیت های ترویج فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر نیز باید در سطح جامعه به صورت دقیق شناسایی شود.
وی ادامه داد: این فریضه مهم الهی از واجبات دین اسلام است و افرادی که در اجرای این فریضه کوتاهی کنند، گناهکار هستند.
فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: ۵۳۷ شورای امر به معروف و نهی از منکر در این استان فعال است که بیش از ۲۳۰ برنامه مختلف در راستای احیای امر به معروف و نهی از منکر با شعار ‘ نهضت حسینی، امر به معروف و نهی از منکر و ارزش های انقلاب اسلامی’ اجرا می کنند.
سردار ناصر اصلانی اضافه کرد: از این تعداد ۴۲۱ شورای امر به معروف در نهادهای دولتی و ۱۱۶ شورا در نهادهای مردمی در این استان در حال فعالیت است.
وی ادامه داد: زیربنای بسیاری از برکات اجتماعی در جامعه امر به معروف و نهی از منکر است که باید توجه ویژه به اجرای آن داشته باشیم.
وی افزود: هجمه فرهنگی دشمنان در خصوص فریضه امر به معروف و نهی از منکر بسیار سنگین بوده که نشان از جایگاه متعالی این فریضه الهی دارد.
همایش توانمند سازی اعضای شوراهای امربه معروف و نهی از منکر اقشار ۲۲گانه سپاه شهدای آذربایجان غربی در رده های ناحیه مقاومت بسیج سپاه برگزار شد.
برنامه های ویژه هفته احیای امر به معروف و نهی از منکر همه ساله از اول محرم آغاز شده و به مدت یک هفته در سراسر کشور برگزار می شود.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۶ شهریور ۱۳۹۷ ساعت ۱:۱۳ ب.ظ

دیدگاه


هفت + 8 =