شهردار اروميه در گفتگو با آراز آذربايجان اعلام كرد

احضار مدعیان واگذاری املاک نجومی به افراد خاص به دادگاه

احضار مدعیان واگذاری املاک نجومی به افراد خاص به دادگاه

رقیه قربانی
گروه اجتماعی:شهردار ارومیه در گفتگو اختصاصی با آراز آذربایجان گفت: کاندیداهای شورای شهر که ادعا کردند شهرداری ارومیه املاک نجومی را به افراد خاص واگذار می کند به محاکم قضایی احضار کردیم.
به گزارش آراز آذربایجان، همزمان با ثبت نام انتخابات شوراهای شهر ارومیه کاندیداهای مختلف با رنگ خاص وابسته به جناح اصلاحات در محل فرمانداری عملکرد شهرداری ارومیه و شورای شهر را به شدت مورد انتقاد قرار دادند و در بعضا شخص شهردار ارومیه را تخریب کردند.
کاندیداهای جریان اصلاح طلب از مدیریت شهری با فروش زمین های شهرداری و سوزندان باغ های شهر و بله قربان گویی اعضای شورای شهر به شهردار ارومیه آغاز کردند و حتی یکی از اعضای انصرافی شورای شهر ارومیه اصلاح طلب از واگذاری املاک نجومی در ارومیه به افراد خاص توسط شهردار ارومیه خبر داد.
سکوت شهردار ارومیه در مقابل تمام تیرهای تخریبی مخالفان وی جای بسی تعجب داشت و این موضوع سبب شد تا خبرنگار آراز آذربایجان گفتگوی اختصاصی با شهردار ارومیه داشته و از علت سکوت شهردار ارومیه در مقابل تمام انتقادات و تخریب ها جویا شود.
آقای شهردار موضع خود را در رابطه با تخریب های که از سوی کاندیداهای انتخابات شورای شهر ارومیه را بیان بفرمایید.
لازم است فرهنگ انتخاباتی در بین کاندیداهای شورای شهر وجود داشته باشد مردم باید براساس اهداف و برنامه های که کاندیداهای شورای شهر ارائه می کنند به آنان رای دهند، نقد عملکرد هر حوزه و نهادی باید منصفانه باشد مردم باید تفاوت کاندیدای تخریب گر و منتقد را به خوبی تفکیک کنند.وی ادامه داد:کاندیداهای که در انتخابات شورای شهر برنامه محور باشند و مردم را از اهداف و انگیزه خود از حضور در انتخابات آگاه کنند قطعا موفقیت بیشتری نسبت به کاندیداهای تخریب گر خواهند داشت و لذا تفکیک کاندیداهای مخرب که به قصد تخریب وارد صحنه انتخابات شدند برای مردم سهل خواهد بود.شهردار ارومیه گفت: عدم پاسخگویی بنده در مقابل تخریب کاندیداهای شورای شهر به این دلیل نیست که بنده پاسخی برای ادعاهای بی اساس این افراد ندارم بلکه قصد دارم مردم پاسخ تهمت ها و تخریب های این افراد را بدهند.
وی افزود: مردم از تمام زاویای پنهان مدیریت شهری آگاه هستند، شهر ارومیه با پول های مردم مدیریت می شود، صفر تا ۱۰۰ مدیریت شهری در معرض دید مردم بوده و دفتر بنده همواره بر روی تمامی منتقدان باز بوده و در آستانه انتخابات نیز اعلام آمادگی می کنم هر کسی که ایده و فکری برای توسعه و آبادانی شهر در ذهن دارد و یا نقدی در رابطه با عملکرد مدیریت شهری دارد با بنده در جریان قرار دهد.
حضرت پور گفت: شهرداری ارومیه همواره پذیرای ایده ها وافکار نو برای آبادانی شهر بوده و در این راستا نیز رئیس اتاق فکر شهرداری نیز برگرفته از اساتید دانشگاهی بوده و در این جهت اعلام آمادگی خود را در جهت پذیرش افکار نخبگان و فرهیختگان شهر و استان می کنیم.وی ادامه داد: شهرداری ارومیه هیچ گاه ادعا نمی کند که عملکرد شهرداری موفقیت آمیز بوده بلکه براین باوریم که ۵۰ درصد از اهداف افق ۱۴۰۰ در شهر ارومیه محقق شده و برای محقق شدن اهداف خود نیازمند یاری رساندن دانشگاهیان و نخبگان و فرهیختگان هستیم تا بتوانیم شهری پاک سبز و آباد را بسازیم.
در خصوص ادعای واگذاری املاک نجومی به افراد خاص توسط شهرداری ارومیه چه پاسخی دارید؟
تخریب گری که زمانی در منصد قدرت بود که ادعا می کند واگذاری املاک نجومی از طرفی افراد خاص واگذار می شود به خوبی آگاه است که شهرداری اختیار واگذاری حتی یک متر از املاک را به فرد خاصی نداشته و واگذاری املاک تنها به واسطه مصوبه شورای شهر و با تائید کارشناس رسمی دادگستری صورت می گیرد.
وی ادامه داد: شهرداری ارومیه بر علیه شخصی که ادعای واگذاری املاک نجومی به افراد خاص را دارد به محاکم قضائی شکایت کردم، این فرد باید مدارک مستند خود را مبنی بر واگذاری املاک نجومی شهرداری ارومیه در دادگاه ارائه کند و بنده آمادگی خود را در برابر این ادعاها اعلام می دارم.شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: چنانچه این فرد ادعاهای خود مبنی بر واگذاری املاک نجومی به افراد خاص را نتواند به اثابت برساند پیگیری های لازم را در این خصوص انجام خواهند داد.
وی خطاب به کاندیداهای منتقد، گفت: تخریب گران باید آگاه باشند شهر با پول مردم اداره می شود لذا زمانی که فضای ذهن مردم نسبت به مدیریت شهری بدبین شود سبب بی اعتمادی مردم می شود و این معضل عدم توسعه شهر را به دنبال خواهد داشت.
حضرت پور افزود: به وجود آوردن فضای ناامن و جنگ روانی تنها منجر به متضرر شدن مردم و مانع از توسعه و آبادانی شهر می شود و در صورت تغییر شهردار ارومیه شهردار بعدی نیز نخواهد توانست دید مردم را نسبت به مدیریت شهری مثبت کند.
وی گفت: به طور یقین می توان ادعا کرد که اظهارات بی پایه و اساس تخریب گران نسبت به عملکرد شهرداری قطعا برای مطرح شدن و این تخریب یقینا به ضرر مردم خواهد بود، بنده موضع شخصی در مقابل ادعای این افراد نداشته و دفاع در مقابل این افراد صرفا به دلیل دفاع از خانواده بزرگ شهرداری است.
شهردار ارومیه گفت: هر فردی که ادعای در خصوص تخلفات شهرداری ارومیه دارد در محکام قضائی بیان کند و شهردار نیز پاسخگو تمام ادعاها خواهد بود.
وی گفت: افرادی که از مسیر تقوا خارج شدند و به پاک دست ترین نهاد کشور اتهامات بی پایه و اساس وارد می کنند ما را وادار به واکنش می کنند و این واکنش دفاع از حیثیت تمام مجموعه شهرداری است.حضرت پور ادامه داد: رضایت۹۳ ?? درصدی شهروندان از عملکرد شهرداری ارومیه، گواه بزرگ بر خدمت صادقانه و توزیع عادلانه خدمات در میان شهروندان است و در هیچ جامعه ای نمی توان رضایت صد درصدی را کسب کرد.
شهردار ارومیه خاطرنشان کرد: شهر ارومیه متعلق به همه شهروندان است وشهر ارومیه دارای۸۰۰ ??? هزار شهردار است و توسط آنها اداره می شود و شهروندان خادمین خود در مدیریت شهری را در جهت توسعه اقتصادی و عمران و آبادنی شهر ارومیه یاری می کنند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۱ اردیبهشت ۱۳۹۶ ساعت ۴:۵۰ ق.ظ

دیدگاه


− 5 = دو