آیا پیراهن تیم ملی وزیر ورزش را به مجلس می‌کشاند

آیا پیراهن تیم ملی وزیر ورزش را به مجلس می‌کشاند

گروه جامعه: موضوع پیراهن تیم ملی فوتبال ابتدا با انتشار تصویری از یک پیراهن ساده شروع شد. تصویری که نشان می داد عکس یوزپلنگ در حال انقراض ایران که پیشتر و از جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل در پس زمینه پیراهن ملی پوشان نقش بسته بود، دیگر جایی در این پیراهن ندارد.
پس از واکنش رسانه ها نسبت به این موضوع، یکی از مسوولان فدراسیون فوتبال نیز حذف تصویر یوز ایرانی را تایید و اعلام کرد که به دلیل کمبود وقت، شرکت آدیداس نتوانسته برای این طرح برنامه ریزی مناسبی داشته باشد.
اما این موضوع تنها به حذف تصویر یوز ایرانی از پیراهن های تیم ملی ختم نمی شود بلکه به طراحی و کیفیت این پیراهن ها نیز به شدت انتقاد شده است حال باید دید آیا این موضوع چالشی فدراسیون فوتبال، وزیر ورزش را به مجلس می کشاند؟
محمد حسن نژاد نماینده و عضو فراکسیون ورزش مجلس شورای اسلامی گفت: ورزشکاران هر کشوری در واقع هویت و پرچم کشورشان محسوب می شوند و همین افراد هستند که هویت ملی کشور خود را در میادین بین المللی به جهانیان نشان می دهند.
وی افزود: متاسفانه تصویر پیراهنی در رسانه ها منتشر شده است که با دیدن نبود نقش نماد ملی در آن خجالت کشیدم.
حسن نژاد ادامه داد: چرا نباید پیراهن فوتبال نمادی از ایران و ایرانی داشته باشد. در همه جای دنیا حامیان مالی باید هزینه کنند، اما فدراسیون فوتبال ایران به حامی مالی خود یعنی شرکت آدیداس باید پول بپردازد.
نماینده مردم مرند و جلفا در مجلس شورای اسلامی، این ضعف را سوء مدیریت فدراسیون فوتبال دانست و افزود: چرا لباس تیم ملی ایران به اندازه یک کشور آفریقایی که در رده ۲۰۰ دنیا قرار دارد، نباید زیبا و دارای نماد ملی باشد. پیراهن تیم ملی فوتبال ایران نماد ملی ۸۰ میلیون نفر است و مسوولان ذیربط به این موضوع در تصمیم گیری های خود توجه نکرده اند.
عضو فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی همچنین به سخنان »کارلوس کی روش« سرمربی تیم ملی فوتبال ایران در خصوص آماده نبودن بازیکنان لیگ برتر برای حضور در جام جهانی اشاره کرد و آن را اظهاراتی توهین آمیز دانست.
وی تصریح کرد: تیمی که به جام جهانی می_رود »تیم لژیونرها« نیست بلکه تیم ملی فوتبال ایران است و من اگر به جای فدراسیون فوتبال بودم با این ادبیات »کی روش« برخورد جدی می_کردم.
نماینده مردم مرند و جلفا در پایان اعلام کرد که با هماهنگی های انجام شده با کمیسیون فرهنگی مجلس موضوع پیراهن تیم ملی هفته آینده در دستور کار قرار می گیرد و مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان برای پاسخ به این موضوع به مجلس دعوت و فراخوان خواهد شد.تیم ملی فوتبال جمهوری اسلامی ایران در جام جهانی ۲۰۱۸ روسیه با تیم های پرتغال، اسپانیا و مغرب در گروه دوم قرار دارد.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایرنا، رقابت_های جام جهانی ۲۰۱۸ از تاریخ ۲۴ خرداد تا ۲۴ تیر ماه سالجاری به میزبانی روسیه و در ۱۱ شهر این کشور برگزار می شود.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۳۰ فروردین ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۱۳ ق.ظ

دیدگاه


4 × = هشت