۸۰۵ واحد صنایع معدنی در آذربایجان غربی فعال است

۸۰۵ واحد صنایع معدنی در آذربایجان غربی فعال است

آرازآذربایجان- رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی گفت: ۸۰۵ واحد صنایع معدنی دراین استان فعال است که در آنها ۲۱ هزار و ۷۳۷ نفر مشغول به کار هستند.
جعفرصادق اسکندری افزود: استحصال طلا، نقره، جیوه و سیانور سدیم، صنایع سیمان، تولید آجر و سفال، واحدهای شست و شو و دانه بندی شن و ماسه، تولید آسفالت، تولید انواع محصولات بتنی و سیمانی و صنایع دانه‌بندی و فرآوری سیلیس از جمله صنایع فعال در آذربایجان غربی است.
وی اضافه کرد: ۱۹۲ نوع سنگ تزیینی از معادن این استان استخراج می شود که شامل مرمر، مرمریت، تراورتن، کنگلومرا، چینی، گرانیت و بازالت است.
وی بیان کرد: میزان ذخیره قطعی معادن در حال بهره برداری در آذربایجان غربی هشت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تن بوده و میزان استخراج اسمی آنها نیز ۹۷ میلیون تن است.
رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان غربی افزود: در سال گذشته ۴۳ فقره پروانه بهره برداری معادن در این استان صادر شد که با اضافه شدن این تعداد پروانه، تعداد آنها در استان به ۴۷۱ مورد رسیده است.
اسکندری ادامه داد: این تعداد شامل ۵۹ فقره پروانه اکتشاف، ۱۹ فقره گواهی کشف و ۱۴۸ فقره پروانه برداشت موقت است.
وی گفت: در حال حاضر ۱۵ درصد درآمد معادن موجود می تواند در استان مدیریت شود که رقم بسیار بالایی به شمار می رود اما بخشی از این درآمد به علت راکد بودن برخی از معادن، محقق نمی شود.

نوشته شده توسط admin در سه شنبه, ۲۹ خرداد ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


× یک = 3