استاندار آذربايجان غربي

ارائه گزارش عملکرد مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌های دولتی است

ارائه گزارش عملکرد مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌های  دولتی است

گروه خبر:استاندار آذربایجان غربی گفت: مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌های دولتی ارائه گزارش عملکرد است زیرا که نقش به سزایی در حل مشکلات مربوط به آن دستگاه دارد.
به گزارش آراز آذربایجان قربانعلی سعادت در چهارمین جلسه شورای اداری استان با بیان اینکه بودجه سال ۹۴ تنظیم و در دست بررسی است، اظهار داشت: هماهنگی میان تمام دستگاه‌های اجرایی انجام شده و وظیفه هر دستگاه است که در خصوص فعالیت‌های اجرایی خود ارائه گزارش کند.
وی با بیان اینکه هر دستگاه دولتی در حیطه وظایف خود لازم است بر اساس بودجه تخصیص‌یافته عمل کرده و اهداف خود را پیش ببرد، گفت: مهم‌ترین وظیفه دستگاه‌های دولتی ارائه گزارش عملکرد است زیرا که نقش بسزایی در حل مشکلات مربوط به آن دستگاه دارد.
استاندار آذربایجان غربی تصریح کرد: برابر بودجه سال ۹۴ تلاش بیشتری شده تا مشکلات مردم حل شود به همین منظور از تمام دستگاه‌های دولتی خواستاریم تا با شناخت و پیگیری برای حل مشکلات مردم تلاش بیشتری کنند.
سعادت با تاکید بر اینکه تحقق اقتصاد مقاومتی، سیاست افزایش جمعیت و سیاست سلامت و بهداشت از اساسی‌ترین اهداف مقام معظم رهبری بوده که نیازمند توجه مسئولان است، افزود: حل مشکلات جوانان اولویت اصلی مدیران و مسئولان دستگاه‌های دولتی بوده زیرا که جوانان مهم‌ترین نقش را در شکل‌گیری جامعه بر عهده دارند.
*لزوم اجرای نقشه راه و اصلاح نظام اداری در آذربایجان غربی
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در شورای اداری آذربایجان غربی اجرای نقشه راه و اصلاح نظام اداری استان بوده است.
نادر صفرزاده در این جلسه نیز اظهار داشت: تمام دستگاه‌های اجرایی موظفند نسبت به ارائه گزارش عملکرد در این جلسه اقدام و مسائل و مشکلات خود را بیان و پیگیری کنند.
وی تصریح کرد: از برنامه‌های مصوب شورای اداری در جلسات گذشته می‌توان به برنامه‌ریزی در راستای ترویج و برپایی نماز جماعت در دستگاه‌های دولتی، هماهنگی ارگان‌ها و ادارات با دولت جدید، تلاش در جهت تسریع و تکمیل پروژه‌های عمرانی و برگزاری همایش‌ها اشاره کرد.
معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی ضمن تشریح اقدامات ۶ ماه نخست امسال اظهار داشت: یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته در شورای اداری آذربایجان غربی اجرای نقشه راه و اصلاح نظام اداری استان است.
وی افزود: برگزاری همایش و کارگاه‌های آموزشی در هشت برنامه توسط مدیران، کارشناسان نظام اداری و استاندار فرهنگ‌سازی و اشاعه مفاهیم در راستای تحول اداری از برنامه‌های در نظر گرفته شورای اداری استان است.معاون توسعه مدیریت و منابع انسانی استاندار آذربایجان غربی گفت: برنامه‌ریزی در راستای اجرای ۴۰ برنامه و پروژه عمرانی در آذربایجان غربی یکی دیگر از اقدامات شاخص شورای اداری در شش ماه نخست امسال بود.صفرزاده با بیان اینکه برای تدوین هر یک از این پروژه‌ها هشت برنامه و نقشه راه تدوین و انجام گرفته که یکی دیگر از اقدامات مهم شورای اداری محسوب می‌شود، افزود: نکته‌ای که مورد توجه است رسیدگی به موضوع مهم و اساسی کارسنجی در نیروی انسانی بوده که سیاست‌گذاری در این امر توسط دستگاه‌های دولتی صورت گرفته است.
*فرسایش سالانه ۳۰ تن خاک در هکتار
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی گفت: سالانه ۳۰ تن خاک در هر هکتار از مراتع و منابع طبیعی آذربایجان غربی دچار فرسایش می شود.
حسن عباس نژاد دراین افزود:‌این امر تشدید فرسایش خاک و از بین‌ رفتن عرصه‌های منابع طبیعی را به دنبال داشته چرا که این مشکل زیست‌ محیطی موجب فرسایش سالانه ۲ میلیارد تن خاک و از بین رفتن ۳۰هزار هکتار از اراضی کشور و تبدیل آنها به کویر شده است.
وی با اعلام اینکه هم اکنون بیشترین میزان فرسایش خاک مربوط به دشت بورالان واقع در شمال آذربایجان غربی است، اظهار داشت:در این راستا نیازمند اجرای طرحهای مختلف آبخیزداری و آبخوان داری و نیز جلوگیری از چرای بی رویه دامها در این زمینه هستیم که باید مورد توجه جدی مسئولان استان قرار گیرد.مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در جهت مبارزه با فرسایش خاک حق علف چرای ۸۰۰ هکتار از اراضی منطقه مراکان خوی خریداری و عملیات تقویت پوشش گیاهی و نیز تقویت ذخایر ژنتیکی در حوزه گیاهی و حیوانی در آنها آغاز شده، اعلام کرد:عدم رعایت برخی ملاحظات زیست محیطی از سوی بشر امروزی منجر به برخی چالشهای در محیط پیرامون شده که برگشت دوباره آن تقریبا غیر ممکن است.
عباس نژاد تغییرات اقلیمی، گرم شدن زمین و آب شدن یخ ها، تولید گازهای گلخانه ای، فرسایش خاک و حرکت شن های روان، تولید زباله های هسته ای و شیمیایی، کمبود آب و معضل ریزگردها را ما حصل بی توجهی بیشتر به محیط زیست و سو مدیریت در این حوزه برشمرد و ادامه داد:‌ حفظ محیط زیست مقوله ای فرابخشی و نیازمند تلاش همگانی است.
*بهره برداری ۲٫۵ برابری از ظرفیت زیستی در آذربایجان غربی
وی کنترل صنایع آلاینده را جز برنامه های اداره کل حفاظت محیط زیست عنوان و با بیان اینکه اقدامات لازم توسط این اداره کل در راستای کنترل و کاهش آلودگی آب، هوا و پسماند توسط واحدهای صنعتی انجام می شود، اعلام کرد:‌ واحدهای صنعتی باید هر سه ماه یکبار گزارش خوداظهاری در پایش آلودگی را از طریق آزمایشگاههای معتمد سازمان به اداره حفاظت محیط زیست استان ارائه و میزان آلایندگی خود را در این خود اظهاری گزارش دهند.
مدیر کل حفاظت محیط زیست آذربایجان_غربی بهره برداری ۲٫۵ برابری از ظرفیت زیستی افزایش آلودگی هوا،‌ نبود سایت دفن زباله در برخی شهرستانها،‌ نبود سایت دفن پسماندهای ویژه، تغییرات اقلیمی و تاثیرات منفی خشکی دریاچه ارومیه،‌ نابودی جنگلها و مراتع و افزایش تخریب و نابودی خاک بویژه در شمال استان و سردشت را از جمله چالشهای پیش روی محیط زیست عنوان کرد.
عباس نژاد افزایش سلاحهای شکاری و وجود ۵۰ هزار قبضه اسلحه شکاری در دست مردم را یکی از چالشهای اصلی حوزه حفاظت از حیات وحش موجود دانست و یادآور شد:‌ تعرض و تصاحب اراضی ملی،‌تخریب زیستگاههای و نابودی عرصه های طبیعی، نابودی حیات وحش، کمبود اعتبارات مدیریت بحران و عدم تامین حق آبه تالاب ها دیگر مشکلات و چالشهای این حوزه هستند.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۶ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۵:۲۵ ق.ظ

دیدگاه


3 − یک =