۵۰۰ پایگاه تابستانی اوقات فراغت در آذربایجان غربی فعال است

۵۰۰ پایگاه تابستانی اوقات فراغت در آذربایجان غربی فعال است

آرازآذربایجان-مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: ۵۰۰ پایگاه تابستانی غنی سازی اوقات فراغت در طول تابستان پذیرای دانش آموزان استان است.
ابراهیم محمدی با اشاره به اینکه برای پذیرش بیش از ۳۰ هزار دانش آموز در این پایگاه های تابستانی برنامه ریزی شده است، اضافه کرد: این پایگاه های تابستانی برای دانش آموزان مقاطع مختلف تحصیلی در سطح مدارس، کانون های فرهنگی و تربیتی و نیز سالن های ورزشی تشکیل شده است.
وی بیان کرد: دانش آموزان شرکت کننده در پایگاه های اوقات فراغت تابستانی در کلاس های فرهنگی، هنری، آموزشی، علمی، دینی و ورزشی حضور می یابند.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: افتتاح رسمی پایگاهها در تیرماه انجام شده است و فعالیت آنها تا شهریور ماه ادامه می یابد.
وی ادامه داد: کلاس های پایگاه های غنی سازی اوقات فراغت زمینه ظهور و بروز و شکوفایی استعدادهای مختلف و ذوق هنری دانش آموزان را بیش از پیش فراهم می کند.
محمدی افزود: شهریه این پایگاه ها از محل مشارکت های مردمی تامین شده و نرخ آن نیز توسط شورای آموزش و پرورش مناطق آموزشی مشخص می شود.
وی ایجاد فضای پرنشاط در پایگاه های تابستانی را لازمه فعالیت بهینه این پایگاه ها عنوان و بیان کرد: برگزاری مسابقات مختلف استانی و کشور در طول تابستان، اعزام به جشنواره پرسش مهر، برگزاری مسابقات فرهنگی، هنری و ورزشی،اعزام زیارت اولی ها به مشهد مقدس، برگزاری اردوهای ویژه دانش آموزان مناطق محروم و بنیاد علوی را از دیگر برنامه های آموزش و پرورش در طول تابستان عنوان کرد.
به گزارش ایرنا، آذربایجان غربی در سال گذشته بیش از ۳۰ هزار نفر را در ۵۰۰ پایگاه تحت پوشش داشت؛ با توجه به جمعیت ۵۸۰ هزار نفری تعداد دانش آموزان استان و به علت حضور ۲۵ دستگاه دخیل در برنامه های غنی سازی اوقات فراغت، تعداد کمی از دانش آموزان استان تمایل به شرکت در پایگاه های آموزش و پرورش دارند.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۳۱ تیر ۱۳۹۷ ساعت ۱۰:۵۱ ق.ظ

دیدگاه


یک + 2 =