فصل سرما و نگراني خانواده ها از نا امني مدارس

چرا کلاس های درس فرسوده و بخاری های نفتی هنوز جان دانش آموزان را تهدید می کند

چرا کلاس های درس فرسوده و بخاری های نفتی هنوز  جان دانش آموزان را تهدید می کند

گروه اجتماعی: مدرسه ها به عنوان خانه دوم دانش آموزان امنیت لازم برای اطمینان خانواده ها را ندارند و همین مساله باعث می شود نگرانی برای سلامت فرزندان در مدرسه که باید خانه امن دانش آموزان باشد مسکل ساز شود. در واقع، چند صباحی است که حوادث پی در پی در کمین جان و سلامت دانش آموزان است و هیچ کس پاسخگو نیست. هنوز داغ دل مادران عزادار جانباختگان…
مدرسه ها به عنوان خانه دوم دانش آموزان امنیت لازم برای اطمینان خانواده ها را ندارند و همین مساله باعث می شود نگرانی برای سلامت فرزندان در مدرسه که باید خانه امن دانش آموزان باشد مسکل ساز شود.
در واقع، چند صباحی است که حوادث پی در پی در کمین جان و سلامت دانش آموزان است و هیچ کس پاسخگو نیست. هنوز داغ دل مادران عزادار جانباختگان در اردوی راهیان نور تازه است که بار دیگر مادرانی داغدار فرزندانی شده اند که در آتش بی مسئولیتی مسئولین سوخته اند .
چندی پیش بود که دبستانی دخترانه در روستای شین‌آباد شهرستان پیران‌شهر، قربانی آتش بخاری هایی شد که استاندارد بودن آنها را مسئولان آموزش و پرورش وقت تایید کرده‌بودند.
حادثه تلخ مدرسه درودزن در حالی تکرار شد که به نظر می رسید با ۳۰ میلیارد تومان اعتباری که برای استاندارد‌سازی وسایل گرمایشی به مدارس اختصاص یافته دوره و زمانه آتش گرفتن کلاس‌های درس تمام شده است.در هر حال، ۲۹ صورت سوخته ارمغان وعده استاندارد ساز ی مدارس آقای وزیر آموزش و پرورش دولت دهم بود.این حادثه اما بلافاصله در مدرسه ای در سلماس نیز تکرار شد و هرچند مدیر آموزش و پرورش سلماس در آن روزها گفت: آتش‌سوزی در مدرسه اتحاد بخش ملحم سلماس در حد بسیار ناچیز بوده است، اما این آتش سوزی ناچیز نیز می توانست مانند آتش سوزی روستای شین آباد فاجعه بار شود.
این در حالی بود که هر روز نمونه ای از این اخبار روی خط رسانه ها می رود تا جایی که دی ماه سال گذشته نیز خبر رسید، آتش گرفتن بخاری در یک کلاس درس در روز تعطیل ، در یکی از مدارس روستایی مهاباد بار دیگر ایمنی بخاری ها نفتی را زیر سوال برده است.این مساله باعث می شود که تا فصل سرما نزدیک می شود دوباره دل مادران و خانواده ها برای نا ایمن بودن بخاری های مدارس فرزندانشان بلرزد.اما بخاری تنها مشکل مدارس کشور نیست، به طور کلی نا ایمن بودن کلاس های درس معضلی است که هر روز خانواده ها را با نگرانی مواجه می کند.
همین چند روز پیش بود که خبری مبنی بر فروریختن سقف انبار دبستان یک مدرسه در روستای برمک که منجر به مصدومیت چهار دانش‌آموز شد، روی خروجی خبرگزاری‌ها قرار گرفت تا نگرانی ها در این خصوص افزایش یابد.
به عبارت دیگر به‌رغم تمام اظهارات در زمینه تحول در نظام آموزشی کشور، هنوز هم بزرگ‌ترین مشکل دانش‌آموزان به‌ویژه در نقاط محروم، فضای فیزیکی مدارس است چنانکه، چندی پیش فانی وزیر آموزش و پرورش نیز در اینباره گفته بود: حدود یک‌سوم مدارس کشور نیاز به مقاوم‎سازی و ایمن‎سازی دارند و برخی فضاها نیز به تخریب و بازسازی مجدد نیاز مبرم دارند.
در شروع کار دولت دهم یک هدف‌گذاری در حوزه تحول نظام آموزشی انجام شد که شامل ساخت ۴۰۰‌ استخر شنا، چهارهزار سالن ورزشی و ۲۰هزار نمازخانه و نوسازی ۳۰هزار مدرسه در کشور بود. علاوه بر این، در اواخر دولت دهم هم مسئولان آموزش و پرورش در اغلب گزارش‌های خود به‌رغم ادعای احداث وعده‌های داده‌شده ادعا می‌کردند که بیش از ۵۰۰هزار کلاس درس در کشور هوشمندسازی شده است اما، بررسی‌ها نشان می‌دهد نه‌تنها کیفیت نظام آموزشی و ساختمان مدارس ارتقای چندانی پیدا نکرده است حتی مشکلات مدارس فرسوده همچنان پابرجاست و هنوز پاره ای برای انها اندیشیده نشده است و با آمدن فصل سرد این نگرانی ها دوچندان شده است.با این حال هنوز هم مسئولان آموزش و پرورش در دولت یازدهم، اقدامی جدی برای رفع این نگرانی ها نجام نداده اند و تا کنون هر چه بوده انتقاد به دولت قبل بوده است!با این تفاسیر به نظر می رسد باز هم حوادثی در انتظار فرزندان برومند کشور خواهد بود چرا که هنوز هم کلاس های درس نا امن است و سرما هم در پیش است.

نوشته شده توسط admin در یکشنبه, ۲۰ مهر ۱۳۹۳ ساعت ۶:۰۱ ق.ظ

دیدگاه


7 × = بیست هشت