مدیر شعب بانک مسکن در آذربایجان‌غربی خبرداد

پرداخت ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی

پرداخت ۲۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات طرح نهضت ملی مسکن در آذربایجان‌غربی

آرازآذربایجان،مدیر شعب بانک مسکن در آذربایجان‌غربی از ساماندهی و عقد قرارداد بیش از ۳هزار پروژه طرح نهضت ملی در قالب ۹هزار و ۳۲۳ واحد در استان خبرداد.
خلیل ایمانی بخشایش ۱۵ شهریور ماه در نشستی به مناسبت هفته دولت با اصحاب رسانه با بیان اینکه ۹۰ درصد تسهیلات بخش نهضت ملی مسکن استان توسط بانک مسکن پرداخت شده است، افزود: بیش از ۳هزار پروژه طرح نهضت ملی در قالب ۹هزار و ۳۲۳ واحد را با اعتباری بالغ بر ۳۴ هزار میلیارد ریال ساماندهی و عقد قرارداد کرده ایم که حدود ۲۰ هزار میلیارد ریال آن پرداخت شده است.
وی اظهار کرد: جهت رفاه حال هم استانی‌های خود بیش از منابع موجود استان در قالب انواع تسهیلات به هم استانی های خود پرداخت شده و با وجود آن که ۴ درصد منابع شبکه بانکی در بانک مسکن متمرکز است قریب به ۷ ونیم درصد از تسهیلات شبکه بانکی استان پرداخت شده است.
مدیر شعب بانک مسکن استان با تاکید بر این نکته که بانک مسکن طبق وظایف محوله، بانک عامل در بخش مسکن است، گفت: طبق آمار با پرداخت ۷۸ هزار میلیارد ریال در قالب انواع تسهیلات بخش مسکن و نیز ۱۱ هزار میلیارد ریال تسهیلات تکلیفی که اغلب در بخش مسکن بوده است به تنهایی ۵۰ درصد تسهیلات شبکه بانکی استان را در این زمینه پرداخت کرده ایم.
ایمانی بخشایش در ادامه افزود: طبق قانون، بانک می‌تواند فقط ۸۵ درصد منابع خود را در قالب تسهیلات پرداخت کند که با توجه به مرزی بودن و وجود پتانسیل های توسعه‌ای گسترده در استان و با عنایت ویژه مدیران بانک، نسبت منابع به مصارف بانک مسکن در استان به حدود ۱۶۰ درصد رسیده است که بالاترین میزان در نوع خود بوده و در واقع ما حتی از منابع سایر استان ها به این استان تزریق کرده‌ایم.
وی خاطر نشان کرد: در کنار تسهیلات مربوط به بخش مسکن، بانک مسکن استان با پرداخت بیش از ۶ هزار میلیارد تسهیلات در بخش خدمات، بیش از ۷ هزار میلیارد ریال در قالب انواع تسهیلات قرض الحسنه و نیز۱۱ هزار میلیارد ریال انواع تسهیلات متنوع به واقع بسیار بیشتر از مسئولیت و حتی فراتر از اهداف تعیین شده برای این بانک در استان قدم برداشته و اقدام کرده است.
مدیر شعب استان ضمن یادآوری حادثه تلخ زلزله شهرستان خوی با بیان اینکه متاسفانه در دو سال گذشته شاهد زلزله‌های کوچک و بزرگ متعددی در شهرستان خوی و حومه بودیم که خسارات مالی فراوانی به بارآورد،گفت: خوشبختانه بانک مسکن در زمان وقوع این حادثه تلخ از محل منابع داخلی خود به همراه مبالغ و اجناس اهدایی پرسنل خود مبلغی بیش از ۲۰میلیارد ریال کمک مالی بلاعوض به زلزله زدگان اعطا نمود.
وی ادامه داد: همچنین موفق به پرداخت بیش از ۲ هزارو ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات برای بیش از ۵ هزار و ۱۳۳ خانوار آسیب دیده شده اند و همچنان نیز روند بازسازی و اعطائ تسهیلات در این شهرستان ادامه دارد.

نوشته شده توسط admin در پنجشنبه, ۱۵ شهریور ۱۴۰۳ ساعت ۲:۴۲ ب.ظ

دیدگاه


پنج + 6 =