مديرکل دفتر سياسي و انتخابات استانداري:

مقدمات برگزاری انتخابات باشکوه دراستان به خوبی مهیاست

مقدمات برگزاری انتخابات باشکوه دراستان به خوبی مهیاست

گروه خبر: مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی با اشاره به اینکه برگزاری انتخابات باشکوه در اسفندماه آینده از برنامه های مهم دولت برای سال جاری است، گفت: آمادگی برگزاری انتخابات باشکوه در این استان به خوبی مهیاست.
علی مصطفوی در جلسه شورای اداری خوی اظهار کرد: دولت تدبیر و امید در سال ۹۴ دو امر مهم و اساسی را به عنوان اولویت کاری خود قرار داده که شامل مذاکرات هسته ای و انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در اسفندماه آینده است.
وی اضافه کرد: دولت توانست با رهنمودهای مقام معظم رهبری و تلاش های تیم مذاکره کننده در مذاکرات هسته ای به موفقیت دست یابد.
وی با اشاره به لزوم توجه به چهار اصل در راستای رسیدن به مشارکت حداکثری در انتخابات اظهار کرد: زمینه سازی برای مشارکت گسترده مردم، امانت داری، بی طرفی و سرلوحه قرار دادن قانون انتخابات این چهار اصل مهم را شامل می شوند.
مدیرکل دفتر امور سیاسی و انتخابات استانداری آذربایجان غربی به روند برگزاری انتخابات در استان پرداخت و افزود: از ۲۶ آذرماه به مدت یک هفته ثبت نام از نامزدهای خبرگان رهبری در فرمانداری ارومیه و از ۲۸ آذرماه به مدت یک هفته از نامزدهای انتخابات مجلس شورای اسلامی در فرمانداری‌های حوزه انتخابیه ثبت نام می شود و زمان تبلیغات نیز از ۲۹ بهمن ماه خواهد بود.
مصطفوی با اشاره به عملکرد دولت در دو سال اخیر گفت: کاهش تورم از ۴۰ درصد به کمتر از ۱۵ درصد، افزایش رشد اقتصادی از منفی ۶ درصد به مثبت ۳ درصد، کاهش هزینه های درمان و داروی مردم از ۳۷ به کمتر از هفت درصد از عملکردهای مثبت و سازنده دولت در دوسال اخیر به رغم وجود مشکلات و کمبود منابع و فشارهای خارجی از جمله دستاورهای دولت در این مدت به شمار می روند.
هفتم اسفندماه امسال انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی و پنجمین دوره مجلس خبرگان رهبری برگزار می شود.حسین سیوانی فرماندار خوی نیز در این جلسه با اشاره به اینکه مدیران وزارت کشوری مدیران سیاسی هستند، نه فعالان سیاسی افزود: با توجه به اینکه مدیران وزارت کشوری مدیران عمدتأ فرابخشی بوده و در سطوح و بخش های مختلف درگیر هستند بیشتر از همه مدیران در معرض نقد و بررسی قرار دارند .
وی اضافه کرد: وظیفه ما پرهیز از تنش، سطحی نگری و حاشیه پردازی است و همچنین متعهد هستیم با حفظ انسجام، هماهنگی و همدلی و با حفظ چارچوب کلیات نظام مقدس جمهوری اسلامی پاسخگوی مطالبات مردم بوده و در جهت رشد و توسعه شهرستان گام برداریم. امام جمعه خوی هم در این جلسه اظهار کرد: در آستانه دو انتخابات مهم مجلس خبرگان رهبری و مجلس شورای اسلامی قرار داریم و انتظار عموم مردم و مقام معظم رهبری از ناظران و مجریان انتخابات همچنین از نامزدها و طرفداران آن این است که امانت داری، عدالت و رعایت حقوق دیگران را در سرلوحه فعالیت های خود قرار دهند.
حجت الاسلام سید رضی موسوی شکوری اضافه کرد: طبق قوانین نظام جمهوری اسلامی که رهبر کبیر انقلاب و مقام معظم رهبری پیروی از آن را واجب می دانند هیچ کدام از کارگزاران دولتی و ناظران انتخاباتی حق فعالیت انتخاباتی به نفع نامزدها را ندارند. نماینده مردم خوی و چایپاره در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه گفت: امروز عدم وجود صنایع بزرگ درآذربایجان غربی به خاطر نبود ایجاد زیرساخت های مناسب برای سرمایه گذاری، مشکلات اقتصادی متعددی ایجاد کرده است.
موید حسینی صدر افزود: بیش از ۳۰ هزار هکتار از اراضی خوی برای ملحق شدن به منطقه آزاد ارس مهیا هستند که این امر در صورت تحقق می تواند موجب رشد و شکوفایی دو استان آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی شود.شهرستان خوی با بیش از ۳۵۰ هزار نفر جمعیت در شمال آذربایجان غربی قرار دارد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۲۸ شهریور ۱۳۹۴ ساعت ۸:۵۵ ق.ظ

دیدگاه


سه + = 5