آراز آذربايجان گزارش مي دهد//

مردم آذربایجان غربی پرشورترازهمیشه پای صندوق های رای

مردم آذربایجان غربی پرشورترازهمیشه پای صندوق های رای

اعظم شکری
گروه گزارش: مردم آذربایجان غربی از ساعات اولیه انتخابات ریاست جمهوری با حضور پرشور خود در مراکز رای‌گیری حماسه‌ای از همبستگی و اراده ملی خلق کردند، آنها امدند تا مشارکت سیاسی خودرا در تصمیم‌های کشوری ثبت کنند.
به گزارش آراز آذربایجان، مراکز رأی‌گیری در سراسر آذربایجان غربی با استقبال بی‌نظیر مردم روبه‌رو شدند. صف‌های طولانی و ازدحام جمعیت در حوزه‌های انتخاباتی، حاکی از اشتیاق و تعهد شهروندان به شرکت در این فرآیند دموکراتیک بود، تبریز نیز از این قافله عقب نمانده و مردم از همان ساعات اولیه پای صندوق‌های رأی رفتند.
بر اساس گزارش‌های دریافتی، در برخی مناطق، مردم از ساعت‌ها قبل از آغاز رسمی رأی‌گیری در صف‌ها ایستاده بودند تا رأی خود را به صندوق بیندازند.
شوق مشارکت در آذربایجان غربی مثال زدنی بود و بزرگ و کوچک، شیعه و سنی، آشوری و ارمنی هر قوم و نژادی قاطعانه و از صمیم دل برای سربلندی و اقتدار کشور در پای صندوق های رای حاضر شدند.
شرکت در انتخابات در سرنوشت کشور تاثیرگذار است
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌غربی گفت: شرکت در انتخابات در سرنوشت و آینده کشور تاثیرگذار است. حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی، در حاشیه اخذ رأی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در مصلای امام خمینی ارومیه با اشاره به اهمیت شرکت در انتخابات افزود: شرکت در انتخابات در تعیین سرنوشت کشور و مردم آن تاثیرگذار است. وی ادامه داد: کسی که به عنوان رئیس جمهور ایران اسلامی انتخاب می شود مدیریت کلان کشور را بر عهده می گیرد و چنانچه فردی اصلح را انتخاب کنیم کشور، در مسیر توسعه و پیشرفت قرار خواهد گرفت و منویات رهبری به منصه ظهور خواهد رسید.
حضور باشکوه در انتخابات امنیت ملی را تضمین می‌کند
استاندار آذربایجان غربی در حاشیه اخذ رأی چهاردهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همچنین با اشاره به توصیه مقام معظم رهبری در خصوص ضرورت حضور حداکثری مردم در انتخابات، اضافه کرد: حضور باشکوه مردم در انتخابات، امنیت ملی را تضمین کرده و تهدیدات دشمنان در عرصه‌های مختلف را خنثی می‌سازد.
معتمدیان در ادامه با بیان اینکه حضور در انتخابات یک وظیفه ملی است، افزود: حضور مردم در پای صندوق‌های رأی، یک تکلیف شرعی و قانونی بوده و مردم باید از حق تعیین سرنوشت خود استفاده کنند.
وی به توصیه رهبر معظم انقلاب در خصوص انتخاب اصلح نیز اشاره کرده و یادآور شد: چهار کاندیدای تأیید شده، افرادی صالح بوده و انتخاب اصلح توسط مردم، می‌تواند زمینه را برای پیشبرد سیاست‌های کلان جمهوری اسلامی ایران و شتاب دهی به پروژه‌های عمرانی و اقتصادی جهت تحقق پیشرفت و آبادانی کشور فراهم سازد.
مشارکت مردم در انتخابات سربلندی ایران اسلامی را تضمین کرد
امام جمعه اهل سنت ارومیه گفت: حضور پرشور مردم در انتخابات پیروزی و سربلندی ایران اسلامی را تضمین کرد.
ماموستا مامد کلشی نژاد در خطبه‌های نماز جمعه اظهار کرد: دشمن به انتخابات ریاست جمهوری ایران چشم دوخته بود و با کمک رسانه‌های که در اختیار دارد و با فضا سازی و توطئه‌افکنی‌، سعی داشت مشارکت و حضور مردم پای صندوق‌های رأی را کمرنگ کند که مردم با بصیر ایران اسلامی با حضور خود توطئه‌های شوم دشمنان را نقش بر آب کردند.
امام جمعه اهل سنت ارومیه از رئیس جمهور منتخب مردم خواست برای وضعیت اقتصادی و معیشتی مردم برنامه ریزی کند و برای حل سایر مسائل و مشکلات کنونی جامعه از نخبگان، کارشناسان و صاحب نظران کشور کمک بگیرد.
وی همچنین سالروز بمباران شیمیایی سردشت را فاجعه انسانی عنوان کرد و افزود: رژیم بعثی عراق با حمایت آمریکای جنایتکار حقوق بشر را نقض کردند و بار دیگر مردم بی دفاع قربانی سیاست‌های خصمانه غرب و در رأس آن آمریکا شدند.
مردم برنده واقعی انتخابات هستند
رئیس‌کل دادگستری آذربایجان‌غربی گفت: مردم با حضور پرشور خود در پای صندوق‌های رای به فرمان مقام معظم رهبری لبیک گفتند و این خود مردم هستند که پیروز و برنده واقعی انتخابات خواهند بود.
حضور مردم ایران در انتخابات پرشور بوده است
کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه با اشاره به حضور باشکوه و پرشور مردم جای جای ایران، تاکنون در پای صندوق های رای گفت: این حضور گسترده به دنیا نشان داد که ملت همچنان پایبند به نظام و آرمان های والای آن هستند. کشیش داریاووش عزیزیان افزود: امروز وقتی در خارج از کشور حضور پرشور مردم در پای صندوق های رای دیده می شود، آنان به این حقیقت پی می برند که ملت ایران همچنان پایبند نظام و عاشق سرزمین خود هستند که این امر زمینه خشم دشمنان را فراهم می کند.
وی اضافه کرد: مشارکت در انتخابات و رای دادن تاییدی بر مقبولیت نظام است که موجب یاس دشمنان می شود. وی اظهار کرد: مسیحیان دیار اقوام و ادیان، به ویژه آشوریان نیز نظیر دوره های قبل جزو اولین ها در پای صندوق های رای بوده اند تا در سرنوشت مملکت خود سهیم باشند؛ آنان پیشگام شرکت در انتخابات شده و بار دیگر وطن دوستی خود را به نمایش گذاشتند.
کشیش کلیسای شرق آشور ارومیه ادامه داد: جامعه مسیحی، شرکت در انتخابات را وظیفه خود دانسته و همواره دراین زمینه پیشتاز بوده است چنان که از مدتها قبل یکشنبه ها در کلیساها جامعه آشوری را به شرکت در انتخابات دعوت کرده و مهم بودن این انتخابات را تاکید می کردیم.
عزیزیان گفت: انتخابات ریاست جمهوری از حساسیت خاصی برخوردار است و باید فارغ از برخی مسایل موجود و فراتر از جناح بندی ها در آن شرکت کرد.
همراه با خانواده پای صندوق رای حاضر شدیم
یکی از هموطنان مسیحی نیز در این خصوص اظهار کرد: همراه خانواده ام روز انتخابات و در ساعات اولیه صبح پای صندوق های رای حاضر شد و رای خود را به صندوق انداختیم.
” لودریک یوحنا” ادامه داد: شرکت پرشور ملت ایران اعم از هر دین و مذهب و قوم و نژاد انسجام و یکدلی و وفاداری آنها را به وطن به نمایش گذاشت.
وی ادامه داد: آشوریان و ارامنه همانند همیشه این بار نیز با حضور در پای صندوق های رای در تعیین سرنوشت کشورشان سهیم شده و عشق خود به وطن را به نمایش گذاشتند.
شرکت در انتخابات را بر خود تکلیف می_دانم
رضا احدزاده ۶۸ ساله پس از اینکه رأی خود را به صندوق انداخت گفت: صبح زود آمدم تا به تکلیف خود زودتر عمل کنم، چرا که رهبر معظم انقلاب چندین بار در سخنان خود مردم را به مشارکت در انتخابات دعوت کردند. او با بیان اینکه شرکت در انتخابات را بر خود تکلیف می دانم، ادامه داد: از زمانی که انقلاب شد در همه انتخابات‌ها شرکت کرده‌ام چون ما باید نسبت به آینده کشورمان حساس باشیم. احدزاده گفت: ما برای این کشور و حفظ آن جوانان زیادی تقدیم کردیم، پس بر همه ما وظیفه است که با شرکت خود در انتخابات و در مسیر پیشرفت کشور به خون شهدا ارزش قائل شویم. او ادامه داد: دشمنان همیشه چشم طمع به خاک ما داشتند و هر بار با ترفندی به دنبال آسیب رساندن به کشور هستند که ما از هر قشری نباید این اجازه را به آنها بدهیم.
رأی مردم، سرنوشت ما را می‌سازد
پس از آن فائزه صباحی طرفی بانوی خانه دارِ ۳۰ و اندی ساله با بیان اینکه رأی مردم سرنوشت ما را می‌سازد، عنوان کرد: من به خاطر ملتم آمده ام رأی بدهم تا مشتی به دهان آمریکا باشد و ان‌شاءالله شخصی که انتخاب می‌شود راه شهید رئیسی را ادامه دهد.
مردم امیدوارند که نتیجه این انتخابات، گامی مؤثر در جهت بهبود شرایط اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشور باشد.
این انتخابات نشان‌دهنده روحیه بالای مشارکت‌جویی مردم و تمایل آنها به ایفای نقش فعال در تعیین سرنوشت کشورشان است. با توجه به این حضور گسترده، انتظار می‌رود که نتیجه نهایی انتخابات منعکس‌کننده اراده و خواسته‌های واقعی مردم باشد.
این مشارکت گسترده و استقبال بی‌سابقه مردم از انتخابات، نه تنها نمایانگر اهمیت این رویداد برای جامعه است، بلکه نشان‌دهنده اعتماد عمومی به فرآیند دموکراتیک و امید به آینده‌ای بهتر است.
۲ هزار و ۳۵۷ شعبه اخذ رای در آذربایجان غربی برای برگزاری انتخابات این دوره ریاست جمهوری در نظر گرفته شده بودکه یک هزارو ۱۶۵ شعبه شهری و یک هزار و ۱۹۲ شعبه روستایی بود.
آذربایجان غربی دیار رنگین کمان اقوام و ادیان همواره پیشگام عرصه های مختلف بوده و نقش موثری در دوره های تاریخ ساز خلق کرده اند اتحاد مردم این دیار همواره در برهه های مختلف خواب دشمنان را آشفته و برگ زرینی بر تاریخ پرشکوه این سرزمین افزوده است.
Arazazarbaijan.siyasi@gmail.com

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۹ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۳۵ ق.ظ

دیدگاه


هشت − 6 =