امام جمعه اروميه:

عزاداران حسینی از خودنمایی و هیات نمایی بپرهیزند

عزاداران حسینی  از خودنمایی  و هیات نمایی  بپرهیزند

گروه خبر: امام جمعه ارومیه و نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی گفت: هیاتهای عزاداری حسینی از خودنمایی و هیات نمایی در دسته ها برای سایران خودداری کنند.
به گزارش آراز آذربایجان، حجت الاسلام سید مهدی قریشی در خطبه های نماز جمعه ارومیه افزود: مسوولان هیاتها، مداحان و مسوولان هئتهای عزاداری باید دقت کنند عزاداری ها خالصانه و برای عشق امام حسین (ع ) و رضایت خداوند باشد.
وی با بیان اینکه شناخت و معرفت باید در دسته های عزاداری نمود یابد ادامه داد: باید از امام حسین (ع) عزاداری خالصانه را بیاموزیم اینکه تا پاسی از شب با طبل عزاداری شود و شهروندان مورد اذیت و ازار قرار گیرند هرگز پسندیده نیست نباید همسایگان و شهروندان را در ایام عزاداری بیازاریم.
امام جمعه ارومیه گفت: مظاهر دین، معرفت و معنویت و دینداری باید در دسته های عزاداری دیده شود و موجب افزایش دینداری شود و لازم است قبل از عزاداریها سخنران ها اهداف امام حسین را بیان کنند و سپس عزاداری شود.
حجت الاسلام قریشی بیان کرد: در کنار دسته های عزاداری بعضی مظاهر که دیده می شود صحیح نیست بانوانی‌برای تشویق و عزاداری در دسته ها حضور می یابند که باید حرمت عزاداری ها را حفظ کنند.
وی ادامه داد: مسوولان امر باید تمام موارد را آسیب شناسی کرده و تا سال بعد نقاط قوت و ضعف شناسایی و جبران شود.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۳۰ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۸:۴۹ ق.ظ

دیدگاه


× چهار = 12