طنین صدای خروشان مردم آذربایجان غربی در لبیک به ندای ظلم‌ستیزی

طنین صدای خروشان مردم  آذربایجان غربی  در لبیک به ندای ظلم‌ستیزی

گروه گزارش: سراسر آذربایجان غربی غرق در فریادهای آزادیخواهانه‌ای بود که کاخ‌های مجلل را توانستند ویران کنند؛ چه رسد به لانه‌های عنکبوت!
روز جهانی قدس روزی است که به فرمان امام راحل هر مسلمان و آزادیخواهی به خیابان می‌آید تا اوج نفرت درونی خود از اقدامات جنایتکارانه رژیم صهیونیستی را در قالب فریادهای »مرگ بر آمریکا« و »مرگ بر اسرائیل« به گوش دیوهای انسان‌نمایی برساند که رنگ و بویی از انسانیت و شرف در وجودشان نیست.
بیش از دو دهه است که روز قدس را برگزار می‌کنیم؛ از زمانی که خود را شناختم یادم می‌آید مروری بر آماری از کشته‌ها و زخمی‌های فلسطینی آیتم ثابت خبری صدا و سیمای جمهوری اسلامی بوده است.
آن زمان‌ها به دلیل تکرار همیشگی این اخبار، دیگر دیدن صحنه‌های جنایت رژیم صهیونیستی برایم تعجب‌آور نبود و شاید کاملا هم برایم عادی شده بود.
ناراحتی‌های پدر و مادر از دیدن این صحنه‌ها را نمی‌توانستم درک کنم. گذشت و گذشت؛ خواندم؛ شنیدم و ماهیت رژیم اشغالگر قدس را فهمیدم؛ امروز شاید اولین روز قدسی باشد که دیگر دیدن صحنه‌های کشت و کشتار مردم مظلوم و بی‌دفاع برایم بی‌اهمیت نیست، دلم را به درد آورده است؛ امروز شاید نخستین راهپیمایی حقیقی من در دفاع از مظلومان فلسطینی است؛ بغض گلویم را شکستم و صدایم را آزاد کردم تا فریاد بزنم »اسرائیل؛ مرگ به نیرنگ تو…«.دیروز خیابان‌های ارومیه، به سان دیگر شهرستان‌ها، بخش‌ها و دهستان‌های آذربایجان غربی شاهد حضور پر شور و حماسی دلیرمردان و شیرزنانی بود که با زبان روزه فریاد »هل من ناصر ینصرنی« مظلومان را لبیک گفته و برای یاری آنها به خیابان‌ها آمدند؛ واقعا شاید این جمله که »راهپیمایی امسال با شکوه‌تر از سال‌های گذشته برگزار شد« نیز برایمان تازگی نداشته باشد.ولی حقیقت این است که هر سال با شدت گرفتن حملات رژیم صهیونیستی به مردم بی‌دفاع فلسطین شدت می‌گیرد، به تبع آن حضور مردم در راهپیمایی روز قدس نیز فراگیرتر می‌شود.
*سکوت در برابر ظلم ظالم؛ به مانند شریک شدن در ظلم اوست
نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی در حاشیه راهپیمایی روز قدس در ارتباط با اهمیت حضور در این مراسم گفت: به سبب تشدید حملات اسرائیل به فلسطینیان طی ماه‌های اخیر، روز قدس امسال با روزهای قدس سال‌های گذشته متفاوت بود و از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.
حجت‌الاسلام سید مهدی قریشی با اشاره به اینکه سکوت در برابر ظالم به مانند سهیم شدن در ظلم بوده و مذموم است، گفت: هر مسلمانی که چنین فجایع انسانی را در غزه ببیند ولی برای دفاع از مظلومان فلسطینی به پا نخزید مسلمان نیست.
وی نابودی اسلام و مسلمین و تسلط بر آنها را هدف نهایی اسرائیل و آمریکا از جنایات خود در منطقه خاورمیانه اعلام کرد و افزود: یکی از مهم‌ترین پیام‌های راهپیمایی روز قدس، نشان دادن اوج وحدت و یکپارچگی دنیای اسلام به بیگانگان عالم است.قریشی تصریح کرد: بدون شک امروز غرب چشم به ملت ایران دوخته است و هر گامی که در راه دفاع از ملت فلسطین در مسیرهای راهپیمایی برداشته می‌شود، تیری بر چشمان استکبار جهانی خواهد بود.نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی ضمن تقدیر از حضور پرشور و حماسی مردم شهیدپرور ارومیه در راهپیمایی روز قدس، گفت: به یقین دشمن در برابر امت واحده اسلامی احساس عجز می‌کند و این کشتارها و جنایات ظالمانه نشانه عجز و ناتوانی آنها در برابر روحیه مقاومت و اتحاد مسلمانان است.ماموستا عبدالقادر بیضاوی به اهمیت دفاع از حقوق فردی و اجتماعی بر اساس مبانی دینی اشاره کرد و با توجه به مقاومت مردم فلسطین در برابر جنایات و زورگویی‌های رژیم منفور اسرائیل گفت: فلسطینیان بدانند بدون شک وعده پیروزی الهی محقق خواهد شد و مقاومت تنها رمز پیروزی مظلوم در برابر ظالم است.
*هیچ عذری نمی‌توانست بهانه‌ای برای عدم شرکت در راهپیمایی باشد
به میان مردم عادی رفتم تا انگیزه‌های آنان برای شرکت در راهپیمایی را بپرسم؛ گام‌های آهسته خانمی جوان با نوزادی در آغوش، زیر آفتاب گرم توجهم را به خود جلب کرد؛ وی با دیدن نگاه پرسشگر من بدون مقدمه عمل به وظیفه شرعی و انسانی خود را عاملی مهم برای حضور در راهپیمایی عنوان کرد و گفت: هیچ دلیل و بهانه‌ای نمی‌تواند انسان را از عمل به این تکلیف بازدارد.وی ادامه داد: من یک مادر هستم و با دیدن کودکان آغشته به خون، مادرانی که فرزندانشان در آغوششان از شدت درد جراحات به خود می‌پیچند، چطور می‌توانستم گرمی هوا یا نوزاد خود را بهانه کنم و در راهپیمایی روز قدس شرکت نکنم؟خانم حسینی گفت: هر گامی که در راه خدا و برای دفاع از مظلوم برداشته شود، قطعا بدون پاداش نزد خداوند نخواهد ماند و پاداش مقاومت مسلمانان غزه نیز قطعا پیروزی است، چیزی که خداوند در قرآن کریم بر آن وعده داده است.
به سراغ پیرمردی که روی ویلچر نشسته بود و به همراه نوه‌اش در راهپیمایی حضور داشت رفتم، علت شرکت این پیرمرد با چنین اوضاعی برایم جالب بود، انگیزه‌اش را از حضور در راهپیمایی پرسیدم که جواب داد: هر سال در این راهپیمایی شرکت کرده‌ام و تا زمانی که زنده‌ام در لبیک به فرمان رهبری و اعلام نفرت از رژیم سفاک صهیونیستی در راهپیمایی روز قدس شرکت خواهم کرد.با تعدادی از دانش‌آموزان مدرسه الزهرا(س) هم مصاحبه کردم که ش.خسروی در حالی که پرچم فلسطین را در دست داشت، با بغضی که در گلویش بود گفت: مگر کودکان فلسطینی چه گناهی کرده‌اند که باید شب خود را در وحشت و ترس روز کنند و روز خود را شب؟وی ادامه داد: این چه دنیایی است که کشتار کودکان مظلوم و بی‌دفاع در آن افتخار شده است؟ چرا ملت‌ها به یاری مردم بی‌دفاع فلسطین نمی‌شتابند و همه در برابر صدای گلوله‌ها و اشک‌های خونین مرم فلسطین ساکت نشسته‌اند؟
سخنان این نوجوان برایم بسیار تکان‌ دهنده بود. اما از طرفی هم خوشحالم کرد؛ خوشحال شدم که مردم ما با بصیرت پا به میدان گذاشته‌اند و هر کدام دلیلی قاطع برای حضور خود داشته‌اند.به هر حال دیروز در جای جای آذربایجان غربی به سان دیگر مناطق کشور، مردم روزه‌دار از یکی دیگر از آزمون‌های الهی سربلند بیرون آمدند.
*ولایت‌پذیری و اتحاد؛ پیام‌های مهم راهپیمایی روز قدس ملت ایران
امام جمعه اهل سنت ارومیه نیز به حضور یکپارچه اهل سنت در این مراسم باشکوه اشاره کرد و افزود: این حضور مردم بدون شک مایه دلگرمی به مسلمانان فلسطینی بوده و موجب تقویت روحیه مقاومت در آنها می‌شود.
ماموستا عبدالقادر بیضاوی به اهمیت دفاع از حقوق فردی و اجتماعی بر اساس مبانی دینی اشاره کرد و با توجه به مقاومت مردم فلسطین در برابر جنایات و زورگویی‌های رژیم منفور اسرائیل گفت: فلسطینیان بدانند بدون شک وعده پیروزی الهی محقق خواهد شد و مقاومت تنها رمز پیروزی مظلوم در برابر ظالم است.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۰۴ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۸:۵۹ ق.ظ

دیدگاه


× سه = 12