عضو شوراي اسلامي شهر اروميه مطرح کرد

شناسایی ۴۱۷ هکتار بافت فرسوده در ارومیه

شناسایی ۴۱۷ هکتار  بافت فرسوده در ارومیه

گروه خبر: عضو شورای اسلامی شهر ارومیه از شناسایی ۴۱۷ بافت فرسوده شهر ارومیه خبر داد و گفت: با تلاش‌های بی‌دریغ استانداری آذربایجان غربی و معاون عمرانی استانداری چالش‌های بافت فرسوده به نقطه حل رسیده است و به‌زودی این چالش‌ها رفع خواهد شد.
به گزارش آراز آذربایجان، رسول اصغرزاده با اشاره به مدیریت شهری اظهار کرد: شورای‌عالی استان‌ها یک وظایف ملی دارند و طبق نسخه صریح قانون اساسی در کنار دولت و مجلس تنها نهادی است که می‌تواند به طور مستقیم طرح به مجلس ارائه دهد.
وی ادامه داد: طرح نگهداری و افزایش فضای سبز شهر در شورای‌عالی استان‌ها پیشنهاد و در مجلس به تصویب رسیده و طی چندین سال گذشته در حال اجرا است طرح‌های مختلفی به شورای‌عالی استان‌ها به مجلس ارائه شده امام موفق به اخذ رای در مجلس نشده است.
اصغرزاده تصریح کرد: ازجمله طرح‌های که در شورای‌عالی استان‌ها رای نیاورده است می‌توان به طرح اتحادیه شهرداری‌ها در کل کشور اشاره کرد که جای این طرح در مجامع بین‌المللی خالی است.
وی با بیان اینکه وظیفه اتحادیه شهرداری‌ها بر عهده سازمان دولتی شهرداری‌ها و دهیاری‌ها زیر نظر یکی معاونین وزارت کشور است گفت: در حال حاضر اتحادیه شهرداری احساس شده و این طرح در برنامه پنجم هفت‌ساله در حال پیگیری است.
اصغرزاده با اشاره به بافت فرسوده شهر ارومیه اذعان کرد: انگیزه‌ای که برای ساخت‌وساز و احیای بافت‌های فرسوده ایجاد می‌کند با ابزارهای تشویقی امکان‌پذیر است.
وی اذعان کرد: در شهر ارومیه بافت تاریخی وسعت بیشتری داشته و در حدود ۴۱۷ هکتار بافت فرسوده در شهرستان ارومیه وجود دارد و ۳۰۷ هکتار بافت تاریخی وجود دارد.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه عنوان کرد: در سال ۱۳۸۸ تعداد ۱۶۸ شهر کشور بر اساس مطالعه سطحی به‌عنوان بافت فرسوده تصویب شده است و سازمان میراث‌فرهنگی بافتی تاریخی ارزشمند را به نقاط تاریخی تبدیل کرد و محدوده تاریخی آسیب‌پذیر شدند.
وی افزود: بافت تاریخی ابزارهای تشویقی برای بازسازی و احیای برای مردم دارد و ضوابط بازدارنده‌ای دارند که مردم نتوانند در این نقاط ساخت‌وساز انجام دهند.
عضو شورای اسلامی ارومیه تصریح کرد: لکه‌های تاریخی بایستی احیا بازسازی و ترمیم شوند و وزارت میراث‌فرهنگی به این نتیجه رسیده است که بایستی لکه‌گذاری انجام دهند نه محدوده‌سازی که در حال حاضر در شورای‌عالی معماری در حال اجرا است.
اصغرزاده تصریح کرد: در این طرح محدوده بافت تاریخی حذف و لکه‌های تاریخی بازسازی، یازآفرینی و ترمیم می‌شود.
عضو شورای اسلامی شهر ارومیه گفت: با تلاش‌های بی‌دریغ استانداری آذربایجان غربی و معاون عمرانی استانداری چالش‌های بافت فرسوده به نقطه حل رسیده است و به‌زودی این چالش‌ها رفع خواهد شد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۴ تیر ۱۴۰۳ ساعت ۱۰:۳۰ ق.ظ

دیدگاه


پنج − = 3