دو روی یک سکه اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان

دو روی یک سکه اوقات فراغت دانش‌آموزان در تابستان

گروه فرهنگی:کارشناس سواد رسانه گفت: اشکالی ندارد اگر بخشی از فراغت فرزندانمان در فضای مجازی رقم بخورد، اما باید توجه کرد که بخشی از فراغت آن‌ها نیز در فضای واقعی و حقیقی پیش رود.
حسین حق‌پناه اظهار کرد: برای اینکه بتوانیم در تابستان به‌خوبی از رسانه و فضای مجازی استفاده کنیم، توجه به هدف‌گذاری و دیدگاهمان به فراغت، مهم است؛ اینکه فراغت را صرفاً موضوعی سرگرم‌کننده و بی‌توجه به نتایج آن ببینیم یا علاوه بر سرگرم‌کنندگی، با آموزندگی و یادگیری و رشد همراه کنیم، مهم است؛ بنابراین، الزام اصلی، هدف‌گذاری است.
وی افزود: باید توجه کنیم که حتماً هر فراغتی نباید آموزنده باشد زیرا بخشی از وجود نوجوان، صرفاً برای سرگرمی و لذت آنی طراحی شده است و نمی‌توان آن را کتمان کرد.
کارشناس رسانه با بیان اینکه خانواده و حتی خود نوجوان نباید فضای نامتعادلی را برای فراغت ایجاد کند، گفت: باید در یک فضای تعاملی که هم آموزش و هم سرگرمی وجود دارد، پیش رفت؛ تعادل بین فضای رسانه و غیررسانه و حقیقی، بخشی از این موضوع است؛ باید گفت اشکالی ندارد اگر بخشی از فراغت فرزندانمان در فضای مجازی رقم بخورد، اما باید توجه کرد که بخشی از فراغت او نیز در فضای واقعی و حقیقی، پیش رود.
به گزارش آرازآذربایجان به نقل از ایمنا،حق‌پناه عنوان کرد: به رسمیت شناختن قدرت و حق انتخاب با نوجوان است؛ ما باید مجموعه‌ای از گزینه‌ها را برای او فراهم کنیم و در نهایت اجازه دهیم که خودش تصمیم بگیرد و مسئولیت انتخابی که دارد را بپذیرد؛ در این راستا می‌توان در پایان تابستان، باید نوعی خودارزیابی و بازخوردگیری از اطرافیان داشت تا میزان درستی و حتی آورده‌های سرگرم‌کنندگی انتخابش مشخص شود.
Zazarbaiijan.farhangi@gmail.com

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۰۳ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۴۱ ق.ظ

دیدگاه


× 5 = سی پنج