تلاش برای رفع مشکلات ۳۰ ساله شهروندان خویی

تلاش برای رفع مشکلات ۳۰ ساله شهروندان خویی

گروه جامعه: اعضای شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری خوی در راستای رفع مشکلات صدور پروانه ساختمانی زمین‌های قولنامه ای با کاربری غیرمسکونی با مدیرکل دادگستری استان آذربایجان‌غربی جلسه ای برگزار و قول مساعد را از دستگاه قضایی برای حل مشکلات اینگونه زمین‌ها را گرفتند.
به گزارش آراز آذربایجان، مشکلات مربوط به زمین‌های ناشی از تفکیک غیرقانونی اراضی قولنامه‌ای به مساله‌ای بسیار بزرگ برای شهروندان در استان آذربایجان‌غربی و به چالشی جدی برای شهرداری‌های این استان تبدیل شده است.
به ویژه پس از اعلام ممنوعیت هرگونه ساخت و ساز و اعطای مجوز به اینگونه زمین‌ها از سال ۱۳۹۹ و ابلاغ این موضوع به شهرداری‌ها مشکلات این حوزه چندین برابر شده و به محل اختلاف و تنش بین شهرداری‌ها و شهروندان تبدیل شد.
طی سال گذشته شهرداری ارومیه به عنوان اولین شهرداری در سطح کشور موفق به حل این موضوع طی رایزنی و هماهنگی با نهادهای نظارتی و مقامات قضایی شد، چرا که ۴۰ درصد سطح شهر ارومیه را زمین‌های قولنامه‌ای تشکیل داده و نمی‌توان نزدیک به نیمی از شهر را نادیده گرفت.
مدیریت شهری خوی نیز در این راستا برای حل مشکلات چندین دهه‌ای شهروندان دارای زمین‌های قولنامه‌ای جلسه‌ای را رییس کل دادگستری آذربایجان‌غربی و رییس شورای حفظ بیت‌المال استان برگزار و موفق به حل این مساله شدند.
حمیدرضا عمرانی رییس شورای اسلامی شهر خوی در این جلسه ضمن قدردانی از مقام قضایی استان به جهت فراهم نمودن زمینه تشکیل این جلسه اظهار کرد: یکی از دغدغه های اصلی اعضای شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری رفع مشکلات شهروندان در حوزه ساخت و ساز است که تا امروز نیز تلاش های بسیاری شده و امید است با ورود دستگاه قضا این موارد رفع شود.سجاد چهره آراء رییس کمیسیون خدمات شهری و حقوقی شورای اسلامی شهر خوی نیز در این جلسه گفت: متأسفانه در حال حاضر زمین‌هایی در سطح شهر خوی وجود دارد که بیش از ۳۰ سال است هنوز بلاتکلیف مانده‌اند و شهروندان با مشکلات عدیده ای روبرو هستند.
چهره آراء با ارائه مستندات و مدارک زمین هادی مذکور اضافه کرد: با وجود این مشکلات و عزم جدی اعضای شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری، ورود جدی دستگاه قضا جهت حل مشکلات سه دهه شهروندان را خواستاریم.محمد بهجتی رییس کمیسیون ترافیک شورای اسلامی شهر خوی نیز در این جلسه اظهار کرد: با گذشت ?? ماه از اجرای طرح تفصیلی جدید، بازهم این زمین‌ها بلاتکلیف مانده و نیاز ورود جدی مقام قضایی استان را می‌طلبد.
محمدرضا پیری رییس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و گردشگری شورای اسلامی شهر خوی نیز با اشاره به موضوع بلاتکلیفی زمین‌های قولنامه ای با کاربری غیرمسکونی، عنوان کرد: با رفع این مشکل گامی بلند در افزایش رضایتمندی شهروندان برداشته می‌شود و در کنار آن نیز شاهد ارتقاء سطح زیبایی شهر نیز خواهیم بود.
ناصر عتباتی رییس کل دادگستری استان آذربایجان‌غربی در پایان این جلسه با بیان اینکه این اقدام شورای شهر و مجموعه مدیریت شهری قابل تحسین بوده، اظهار کرد: شهر خوی به لحاظ دارا بودن فرهنگ غنی، مفاخر و ظرفیت های بی‌نظیر، باید به جایگاه اصلی خود برسد.
عتباتی ادامه داد: دستگاه قضایی استان نیز این موضوع مهم را تا هفته قوه قضاییه جلسه‌ای با حضور مدیران کل، اعضای شورای اسلامی شهر و شهردار خوی برگزار مطرح و تلاش خود را برای رفع مشکلات مردم خواهد نمود و امیدواریم خبر مسرت بخشی به مردم شهر دارالمومنین و دارالصفا خوی بدهیم.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۱۶ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۹:۵۳ ق.ظ

دیدگاه


− شش = 2