‌رئيس سازمان تاکسيراني اروميه خبر داد

تردد نزدیک به ۲۰۰۰ تاکسی فرسوده در ارومیه

تردد نزدیک  به ۲۰۰۰ تاکسی  فرسوده در ارومیه

‌گروه خبر: رئیس سازمان تاکسیرانی ارومیه گفت: در سطح شهر نزدیک به ۲ هزار تاکسی فرسوده فعالیت می‌کنند.
محمدتقی ابراهیمی با اعلام خبر فوق افزود: در حال حاضر در ارومیه یک هزار و ۹۵۹ تاکسی فرسوده در ناوگان حمل و نقل تاکسیرانی وجود دارند که در طرح تعویض خودروهای فرسوده قرار گرفته‌اند.
وی در ادامه افزود: از نظر استانداردهای تعریف شده خودروهایی که از سال ۷۳ تا ۸۳ تولید شده‌اند، در رده خودروهای فرسوده قرار گرفته و برای جلوگیری از آلودگی‌ها باید تعویض شوند.
ابراهیمی با اشاره به اینکه مدت زمان ثبت نام تاکسی‌های فرسوده تا ۹ مرداد ماه سال جاری می‌باشد، اظهار کرد: در صورت تمدید نشدن وقت ثبت نام برای متقاضیان، بلافاصله مراحل بانکی این طرح آغاز شده و خودروهای فرسوده از ناوگان حمل و نقل خارج می‌گردند.
وی تصریح کرد: در این طرح ۲۰ میلیون تومان از طریق بانک‌های عامل و ۵ میلیون تومان بابت اسقاط خودروها به متقاضیان داده شده و مابقی مبلغ باید توسط خود شخص متقاضی تامین شود.
ابراهیمی یکی از مشکلات مربوط به این طرح را شناور بودن قیمت خودروها عنوان کرد و گفت: با توجه به میزان وام داده شده بانک‌های عامل شرایط سختی برای واگذاری داشته و میزان سود دریافتی آنان مقداری زیاد است در نتیجه بسیاری از افراد تمایلی برای ثبت نام ندارند.
وی افزود: از آغاز جایگزینی کارت هوشمند به جای دفترچه‌های پروانه تاکسیرانی تا کنون ۵ هزار و ۷۶۳ کارت صادر و یا تمدید شده که با این جایگزینی بازرسی‌های مربوط، هزینه‌های جا به جایی، گرفتن مرخصی و مکانیزم کنترل با دقت و راحتی بیشتری انجام می‌گیرد.
به گزارش آراز آذربایجان به نقل از ایسنا رئیس سازمان تاکسیرانی ارومیه خاطر نشان کرد: ساماندهی ایستگاه های تاکسی، ایجاد ۳ پایانه تاکسیرانی تا آخر سال، نصب کارت خوان برای تاکسی‌ها، نوسازی ناوگان حمل و نقل درون شهری از جمله اقدامات مهم سازمان تاکسیرانی ارومیه برای سال جاری می‌باشد.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۱ مرداد ۱۳۹۳ ساعت ۸:۵۲ ق.ظ

دیدگاه


8 − = پنج