مديرکل حفاظت محيط‌زيست آذربايجان‌غربي خبر داد

تأمین آب مورد نیاز حیات وحش ساکن در جزایر دریاچه ارومیه

تأمین آب مورد نیاز  حیات وحش ساکن در جزایر دریاچه ارومیه

گروه خبر: مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌غربی گفت:تمام آبشخورهای زیستگاه‌های حیات وحش پارک ملی دریاچه ارومیه شامل جزایر اشک، کبودان، اسپیر و آرزو تعمیر و بازسازی شدند تا حیات وحش ساکن در جزایر پارک ملی به راحتی به آب دسترسی داشته باشند.
به گزارش آراز آذربایجان، سعید شهند با توجه به نیاز مبرم حیات وحش استان برای تأمین آب اظهار کرد: با توجه به بالا رفتن دما و افزایش نیاز آبی حیات وحش در تابستان و مدیریت خشکسالی در مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست آذربایجان غربی، آبشخورهای جدید در مناطق احداث و آبشخورهای موجود نیز بازسازی و تعمیر شدند.
وی افزود: دو آبشخور جدید در جزیره کبودان پارک ملی دریاچه ارومیه که زیستگاه بیش از هزار قوچ و میش ارمنی است، احداث شده و تمام آبشخورهای زیستگاه‌های حیات وحش پارک ملی دریاچه ارومیه شامل جزایر اشک، کبودان، اسپیر و آرزو تعمیر و بازسازی شدند تا حیات وحش ساکن در جزایر پارک ملی به راحتی به آب دسترسی داشته باشند.
مدیرکل حفاظت محیط‌زیست آذربایجان‌غربی گفت: آبشخورهای موجود در منطقه حفاظت شده مراکان نیز مورد بازسازی و تعمیر قرار گرفتند و در این منطقه نیز مشکلی از بابت دسترسی حیات وحش به آب شرب وجود ندارد.
شهند ادامه داد: اقدامات مختلفی جهت تأمین نیاز آبی حیات وحش و آبگیری بهتر و حداکثری آبشخورها در زیستگاه‌های تحت مدیریت انجام گرفته است که لایروبی چشمه‌ها، احداث حوضچه‌های آب، نوسازی لوله کشی‌ها و خریدونصب دستگاه لجن‌کش و تانکر آب از جمله آن‌ها است.وی با بیان اینکه در روند انجام این پروژه‌ها تلاش شده است از دانش سنتی حفظ محیط‌زیست نیز استفاده شود، عنوان کرد: در این زمینه سطوح طبیعی آبگیر با لوله‌کشی و تانکر گذاری مدیریت شده‌اند تا بهره‌مندی حیات وحش از منابع آبی موجود در زیستگاه به‌صورت حداکثری باشد.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۱۵ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۰۲ ق.ظ

دیدگاه


× 5 = سی