برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد در آذربایجان‌غربی

برگزاری برنامه‌های اوقات فراغت کانون‌های مساجد در آذربایجان‌غربی

آرازآذربایجان،دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی با اشاره به اینکه بیشتر فعالیت‌های کانون‌های مساجد استان در مناطق کم برخوردار و محروم استان انجام می‌گیرد، یاد آور شد: در سال جاری ۶۰ کانون فرهنگی در قالب اجرای طرح شهید ابراهیم در ۱۰نقطه کم برخوردار ارومیه برنامه اوقات فراغتی باهدف استعدادیابی، جذب و هدایت جوانان و نوجوانان این مناطق اجرا خواهند کرد.
محسن رضایی ۲۳ خرداد ماه در نشست خبری با اصحاب رسانه که در سالن جلسات کانون برگزار شد، افزود: با توجه به اینکه هدف برنامه‌های کانون تربیت دانش‌آموزان و نسل انقلابی برای نظام است لذا تمامی برنامه‌های اوقات فراغت کانون، تربیت محور خواهند بود.
وی با اشاره به اینکه در سطح استان ۱۴۰۰کانون فرهنگی مساجد فعالیت دارند، تصریح کرد: از این تعداد ۷۰۰ کانون روستایی و ۴۵۰ کانون مربوط به اهل سنت هستند.
رضائی با اشاره به اینکه در تلاش هستیم از سالن‌های ورزشی مدارس نیز جهت اجرای برنامه‌های اوقات فراغت بهره‌مند شویم، خاطر نشان کرد: غنی سازی اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در تابستان بامحورهای شش گانه قرآن و عترت، علمی و فرهنگی و تربیتی، هنری وادبی، مهارت کارآفرینی، ورزش و تفریح واجتماعی و رسانه و فن‌آوری تحت عنوان طرح ملی “مسجد کانون نشاط” اجرا می‌شود.
دبیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی با اشاره به اینکه در سال گذشته در سطح استان ۳۰ کانون حائز رتبه برتر استانی و ۱۱کانون در سطح ملی رتبه برتر کسب کردند، خاطر نشان کرد: امسال در کنار جذب ۱۵هزار نفر در برنامه‌های اوقات فراغت کانون در نظر داریم، روی بحث تربیتی نیز تمرکز کنیم.
وی با اشاره به اینکه در عید غدیر سال گذشته بیش از ۵هزار غذای گرم پخت و توزیع شد، اظهار کرد: امسال نیز در کنار پخت ۵هزار غذای گرم، اجرای گروه سرود توسط ۲۰ کانون، برگزاری پویش سرود ویژه غدیر، خطبه خوانی توسط جوانان و نوجوانان در روز عید غدیر برگزار می‌شود.
رضایی ادامه داد: برگزاری نمایشگاه حجاب وعفاف در هفته آینده و برگزاری اولین جشنواره سرود استانی باهدف استعداد یابی در شهریور ماه سال جاری از دیگر برنامه‌های مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان غربی برای سالجاری است.

نوشته شده توسط admin در چهارشنبه, ۲۳ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۶:۱۸ ب.ظ

دیدگاه


− دو = 5