مديرکل ارتباطات و فناوري اطلاعات آذربايجان غربي:

امکان استفاده از فیبر نوری برای ۲۲۵ هزار خانوار ارومیه‌ای فراهم شد

امکان استفاده از فیبر نوری  برای ۲۲۵ هزار خانوار ارومیه‌ای فراهم شد

گروه خبر: مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی گفت: امکان استفاده از شبکه پیشرفته فیبر نوری منازل و کسب و کارها با حضور قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات برای ۲۲۵ هزار خانوار ارومیه ای فراهم شد.
به گزارش آراز آذربایجان، قاسم جلیلی نژاد در حاشیه افتتاح این طرح در خصوص جزئیات اجرای پروژه شبکه فیبر نوری منازل و کسب و کارها در آذربایجان غربی اظهار کرد: در این ر استا حفاری و داکت گذاری به میزان ۲۱۴ کیلومتر انجام شد.
وی اضافه کرد: این طرح گسترده در مدت ۲۵۰ روز به اجرا درآمد که در نوع خود یک رکورد محسوب می شود.
وی ادامه داد: در آذربایجان غربی سهم استفاده شهروندان از اینترنت ثابت زیر ۱۰ درصد است که این آمار نشان می دهد در توسعه زیرساختهای ارتباطی اینترنت ثابت در قبل از دولت سیزدهم کار نشده است.
مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات آذربایجان غربی اظهار کرد: پروژه فیبر نوری ارومیه ۱۵۰ تا ۲۲ کیلومتر بود که در قالب این طرح حفاری ۲۱۴ کیلومتر در مدت زمان ۲۵۰ روز انجام شد.
جلیلی نژاد گفت: برای اجرای این طرح، چهارهزار و ۵۰۰ میلیارد ریال سرمایه گذاری انجام شد که یک هزار و ۱۲۰ میلیارد ریال مشوق دولتی بود و بقیه توسط بخش خصوصی سرمایه گذاری شد.
این طرح با حضور محمدزاده لاجوردی قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات به بهره برداری رسید.
قائم مقام وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات دراین آیین گفت: هدف‌گذاری انجام شده تا پایان سال آینده بر بهره مندی ۲۰ میلیون خانوار شهری از شبکه فیبر نوری است که تاکنون هشت میلیون تحت پوشش قرار گرفته اند. امیر محمدزاده لاجوردی ارومیه افزود: در کشور، برای استفاده از ظرفیت مردمی شرکتهای مختلفی را پای کار آوردیم تا مردم هم در این زمینه مشارکت کنند و به جای یک شرکت، ۱۰ شرکت معرفی شد تا با استفاده از مشوق های دولتی، کار کنند و ایجاد رقابت شود.وی بیان کرد: این فیبر فقط شامل اینترنت نیست و یک خط تلفن رایگان هم توسط اپراتور در اختیار کاربران قرار داده می شود و توسعه فیبر به رفع مشکل تلفن ثابت هم کمک می کند.وی با اشاره به اینکه گام دوم در ارومیه بعد از ایجاد شبکه فیبرنوری برای افزایش نرخ اتصال آغاز خواهد شد، ادامه داد: ایران اسلامی از بین ۱۸۰ کشور در جهان در ارتباطات ثابت رتبه ۱۵۰ دارد که باید این رقم ارتقا یابد و لازم است شهروندان برای استفاده از شبکه فیبرنوری ترغیب شوند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۰۸ مرداد ۱۴۰۳ ساعت ۱۱:۵۱ ق.ظ

دیدگاه


سه × = 15