نماينده مسيحيان آشوري و کلداني در مجلس شوراي اسلامي:

احیای دریاچه ارومیه خواسته ملت ایران است

احیای دریاچه ارومیه خواسته ملت ایران است

گروه خبر: نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس با بیان اینکه ی برای جذب سرمایه‌گذار بخش خصوصی در توسعه کشور وجود ندارد گفت: در حوزه آب کشوری خشک هستیم و احیای دریاچه ارومیه خواسته همه ملت ایران است. در این باره نیاز است دولت حداکثر توانش را به کار گیرد.
به گزارش آراز آذربایجان، شارلی انویه تکیه نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در نطق میان دستور خود در مجلس شورای اسلامی گفت: آشوریان ایران زمین از چندین هزار سال پیش ساکن این سرزمین مقدس بودند و همواره با هم وطنان خود با عطوفت و مهربانی همزیستی مسالمت آمیز داشتند.
وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب، دفاع مقدس و به ویژه شهید سلیمانی بیان کرد: شهید سلیمانی سردار دلهای همه مظلومان از ایرانی و غیرایرانی، و مسلمان و مسیحی بود. از این مرد شجاع قدردانی می‌کنم که در روزهای وحشت و خفقان داعش، با ایمان و خودباوری این تفکر و جریان اهریمنی و صهیونیستی را از خاورمیانه زدود.
انویه تکیه گفت: ملت ایران ده‌ها سال است که در برابر ظلم ها و شیطنت های استکبار جهانی و رژیم غاصب صهیونیستی قد علم کرده و تاوان ستم گریزی و عدالت طلبی خود در جامعه جهانی را در تقابل با مستکبران کره خاکی، با تحمل هشت سال جنگ تحمیلی و تحریم‌های ظالمانه پرداخت کرده و می کند.
توطئه‌هایی با تدبیر آن دسته از مسئولان که در راس آنها رهبر انقلاب است، با مجاهدت افراد متعهد و متخصص در عرصه های مختلف خنثی شده است. در این مسیر جامعه آشوریان ایران بر اساس وظیفه خود در جنگ تحمیلی حضور پیدا کردند، با تقدیم شهدا، جانبازان و ایثارگران ادای دین کردند و مانند شهروند درجه یک ایرانی تحت فشار آثار ناشی از تحریم‌ها هستند. آنها سعی کردند با تلاش و کوشش بهتر و موثرتر و همسو با مسئولان، نقش و وظیفه خود را در شکست دشمنان به نحو احسن انجام دهد.
نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس تصریح کرد: جامعه جهانی توجه کند تحریم ها همیشه ابعاد اقتصادی ندارد و تبعات انسانی نیز دارد. روزی فرا خواهد رسید که این جنایات بشری قابل پیگیری شود.احترام به حقوق اقلیت‌ها یکی از ادعاهای دنیای مدرن است که معمولاً از جانب کشورهای مدعی شعاری بیش نیست. اما در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران این اندیشه متعالی در اصول ۱۳، ۲۶ و ۶۷ قانون اساسی نهادینه شده است. در ایران بر خلاف بسیاری از جوامع مدرنِ مدعی، تعاملات و ارتباطات مقامات عالی‌رتبه با جامعه آشوریان و کلدانیان نشانگر توجه ویژه مسئولان نظام به اقلیت‌های دینی است.
وی تصریح کرد: به جامعه جهانی اعلام می‌کنم، از جامعه مسیحیان آشوری و کلدانی ایران در قانون اساسی نام برده شده و ایران به حقوق اقلیت‌ها احترام می گذرد که این یک واقعیت است. بر همه نمایان است که ایران به عنوان متعهد ترین عضو سازمان ملل متحد به حقوق اساسی بشر، همواره پشتیبان همه مظلومان چه مسیحی و چه مسلمان بوده و خواهد بود.
نماینده مسیحیان آشوری و کلدانی در مجلس گفت: موضوع معیشت مردم از مسائل مهم کشور است؛ گرانی‌ها و کاهش درآمد ناشی از کرونا، کاهش قدرت خرید و بیکاری جوانان ایرانی به ویژه بیکاری جوانان آشوری فشار زیادی را بر خانواده‌های ایرانی وارد کرده است. از رئیس جمهور و مسئولان می‌خواهم در این باره نگاهی پدرانه داشته باشند.

نوشته شده توسط admin در دوشنبه, ۲۴ آبان ۱۴۰۰ ساعت ۹:۲۸ ق.ظ

دیدگاه


+ نُه = 14