مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه اعلام کرد

اجرای اولین طرح پرورش دو منظوره گوسفند داشتی پر تولید در شهرستان ارومیه

اجرای اولین طرح پرورش دو منظوره گوسفند داشتی پر تولید در شهرستان ارومیه

آرازآذربایجان، مدیر جهاد کشاورزی شهرستان ارومیه از اجرای اولین طرح پرورش گوسفند داشتی پر تولید دو منظوره در شهرستان ارومیه خبر داد.
پرویز امجدی، ۱۲ خردادماه در جریان بازدید از این طرح گفت: اولین طرح پرورش گوسفند داشتی پر تولید دو منظوره در استان ( شیر و گوشت نژاد آصف) توسط شرکت دشت سبزاسپوتا واقع در بخش باراندوزچای روستای اردوشاهی با ظرفیت ۳ هزار راس در سه فاز تکمیل و به بهره برداری می رسد.
وی تصریح کرد: فاز اول این طرح به تعداد ۶۰۰ راس به بهره برداری می رسد که میزان اشتغال زایی آن در حدود ۱۰ نفر به طور مستقیم با سرمایه گذاری ۳۸۰ میلیارد ریال است.
امجدی خاطر نشان کرد: ۲۰۰ میلیارد ریال از مجموع این اعتبار با سرمایه گذاری شخصی و ۱۸۰ میلیارد ریال از منابع دولتی نیز در قالب تسهیلات بانکی جهت اجرای این طرح پرداخت شده است.
این نژاد از گوسفند در کشور با عنوان اسپانیا تثبیت و بوسیله پارامترهای ممتاز شیری از جمله بازدهی بالای شیری ، دوره شیرآوری طولانی، سن بلوغ پایین، باروری مطلوب در سیستم های تولیدی متمرکز شناخته می شود که در این سیستم ها نژاد مذکور نقش کلیدی در تولید و بهره وری اقتصادی ایفا می‌کند.

نوشته شده توسط admin در شنبه, ۱۲ خرداد ۱۴۰۳ ساعت ۴:۰۷ ب.ظ

دیدگاه


هشت − 8 =